סערת ה"כפייה החילונית"

מנדלבליט: אין להתערב בפסיקה; 'ייתכנו אירועים בהפרדה'

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע לביהמ"ש כי אין עילה משפטית להתערב בהחלטה שהתקבלה נגד קיום הופעה בהפרדה בעפולה. עם זאת, יבדוק בהקדם את כל נושא קיום האירועים בהפרדה (בארץ)

אביחי מנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לקראת הדיון הבוקר (רביעי) בביהמ"ש לעניינים מינהליים בנצרת, בעתירה שהגיש ח"כ משה ארבל (ש"ס) נגד הכפייה החילונית האוסרת את קיומה הערב של ההופעה של מוטי שטיינמץ וחיים ישראל בעפולה, בהפרדה עבור הציבור החרדי, הגיש היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, את עמדתו בעניין לפיה אין עילה משפטית לתהערב בהחלטה שהתקבלה.

בהודעה מטעמו של מנדלבליט נאמר כי מדובר בעתירה שהוגשה לבית המשפט, המבקשת לחייב את העירייה לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית, זאת לאחר שבהליך משפטי קודם שהתנהל בקשר לאירוע, הודיעה העירייה כי לא תכפה הפרדה מגדרית באירוע, בעקבות עתירה שהוגשה על ידי שדולת הנשים נגד ההפרדה בין גברים לנשים - כדרישת הציבור החרדי. העירייה ציינה אז כי אין בכך כדי למנוע מהמשתתפים לקיים הפרדה מגדרית וולונטרית.

עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, כאמור, היא כי ההחלטה האמורה שהתקבלה על ידי העירייה במסגרת ההליך המשפטי הקודם היא סבירה, ולכן, אין עילה משפטית להתערב בה.

עם זאת, הודגש בעמדת היועץ המשפטי לממשלה, כי "מהבחינה העקרונית, ייתכנו נסיבות מיוחדות בהן תוכל רשות מקומית לקיים אירוע בהפרדה עבור הציבור החרדי, אולם שאלה זו אינה דרושה הכרעה כעת לנוכח החלטת העירייה האמורה".

עמית סגל: "החרדים - מיעוט הזקוק להגנה" (צילום: באדיבות חדשות 12)



עוד נמסר כי בכוונת היועץ המשפטי לממשלה להידרש בהקדם, באופן כללי, לאמות המידה המשפטיות ולנסיבות המיוחדות הנוגעות לקיום אירועים בהפרדה עבור הציבור החרדי.

בתוך כך, הזמר מוטי שטיינמץ הבהיר אתמול כי "מעולם לא ביטלנו את השתתפותנו באירוע בעפולה. אנחנו נוהגים על פי חוקות התורה ומצוותיה ובכפוף לתנאים הללו נשמח לתת הופעה מלאה ומיוחדת בעבור הציבור הדורש תנאים אלו וראוי להם.

"יחד עם כל עם ישראל אנחנו מאמינים שמערכת משפטית במדינה דמוקרטית כמו זו שלנו, תפסוק פסיקה הוגנת שתאפשר את קיום ההופעה. כל מידע אחר אינו נאמן לאמת ולא מאושר על ידינו".

אמש, שיגר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מכתב ליועמ"ש מנדלבליט, בו קרא להגן על זכויותיהם של תושבי עפולה הדתיים והחרדים החפצים להנות גם מאירוע תרבות המתאים לאורחות חייהם.

"אימוץ העמדה השגויה שעלתה מפסק הדין", כתב סמוטריץ', "פוגעני ביותר כלפי ציבור רחב בישראל שבוחר בהפרדה בין גברים ונשים מטעמים דתיים, והוא מנוגד לדין ולערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הוראת השופט לפיה משטרת ישראל תרדוף את מי שחפץ בהפרדה מטעמים דתיים, ותאסור גם על פעילות התומכת בהפרדה וולונטרית, נוגדת את הדין ואת הפסיקה ואיננה מכבדת את הציבור שבוחר בה מטעמים דתים ואת האוטונומיה שלו".

סמוטריץ' הוסיף וכתב: "אני קורא לך להגן על זכויותיהם של תושבי עפולה החפצים לקחת חלק באירוע מוזיקלי על פי אמונתם ואורחות חייהם, אירוע בודד מתוך 360 אירועי קיץ עירוניים בעפולה. אל תתן יד לפרובוקציה המכוונת. תמוך בתשובתך לעתירה בקיומו של האירוע כפי שתוכנן מלכתחילה לרווחת תושבי עפולה החפצים בכך ועצור את הפגיעה בילדי וילדות עפולה שמבקשים לרקוד ולשמוח באירוע שמותאם לאורחות חייהם ואמונתם".

כפי שפורסם אמש לראשונה ב'כיכר השבת', לקראת ההופעה המתוכננת ייצאו מאות חרדים מירושלים ומבני ברק באוטובוסים מאורגנים להזדהות עם הציבור החרדי בעיר ולמחות על החלטת בית המשפט, שאסר על קיום האירוע בהפרדה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ההופעה תיערך תוך הפרדה מלאה - כאשר עשרות נשים חרדיות מנשות הקהילה בעפולה יעמדו עם דגלי ישראל גדולים במקום המחיצה, וכך יפרידו בין הגברים לבין הנשים.

כאות הזדהות עם הציבור החרדי בעפולה צפוי ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) להוציא, כאמור, עשרות אוטובוסים מהערים בני ברק וירושלים לעיר עפולה, לשם יגיעו חרדים שאינם תושבי העיר להזדהות עם מוטי שטיינמץ ולמחות על פסיקת בית המשפט.

כזכור, מוקדם יותר אתמול נעתר שופט בית המשפט המחוזי בעפולה עאטף עיילבוני לבקשת ח"כ משה ארבל (ש"ס) והקדים להבוקר בשעה 10:00 את הדיון הדחוף בעתירה נגד 'שדולת הנשים' שגרמה לביטול המופע המופרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר