סערת הכפייה החילונית

הצעת הפשרה של השופט עיילבוני: גברים, נשים ומשפחות

השופט עאטף עיילבוני דן בעתירת ח"כ משה ארבל נגד האיסור לקיים את ההופעה בעפולה בהפרדה, והציע הצעת פשרה - לחלק את המקום לשלושה, אך בש"ס מיהרו להבהיר כי הם מתנגדים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשע"ט | 14.08.19
ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

סערת הכפייה החילונית נגד ההופעה בהפרדה: בשעה זו (רביעי) נערך בבית המשפט המחוזי בנצרת, בראשות השופט עאטף עיילבוני, הדיון בעתירת ח"כ משה ארבל (ש"ס) כנגד שדולת הנשים ועיריית עפולה, בעניין ההפרדה בין גברים לנשים בהופעה בעפולה שתתקיים הערב, בה צפויים להופיע הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל.

לדיון הגיעו נציגי ש"ס, העותרים, לצד נציגי הקהילה החרדית בעפולה, ומנגד נציגים מ'ישראל ביתינו', 'המחנה הדמוקרטי' ושדולת הנשים.

במהלך הדיון הביע ראש עיריית עפולה את עמדתו בעד החרדים: "אני מבקש להתיר לקיים את האירוע בהפרדה. מגיע לחרדים כמו שמגיע לכל האוכלוסייה. מדובר באירוע אחד מתוך 360 אירועים. תנו לנשים החרדיות להחליט מה הן רוצות. קולן לא נשמע".

ראש העיר עם נשים חרדיות בביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

עוד אמר אלקבץ: "לפי היעוץ המשפטי שקיבלתי אמרו לי שאסור אירוע בהפרדה... לי היה ברור שמותר הפרדה וכאשר עלתה הסוגייה בבית המשפט ואמרו לי שאסור אז הסכמתי".

במהלך הדיון עלתה לדבר בת אל מגור, מרכזת הפעילות החרדית בעיריית עפולה: "אני חושבת שהקול שלנו קצת אחר אנחנו מודרות מאירועים תרבותיים. לאירוע זה נמכרו כרטיסים גם לישראלים בארה״ב ומקסיקו שרוצות לשמוע את האמן. אנחנו לא מורגשות מודרות בהפרדה. זו דרך חיים".

לאחר דיון ממושך הציע השופט הצעת פשרה לפיה המופע יחולק לשלושה: גברים, נשים וחלק נוסף מעורב למשפחות. הדיון הופסק והצדדים יצאו להתייעצות וההחלטה תתקבל בשעה הקרובה.

ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

בכירים במפלגת ש"ס דחו את הצעת הפשרה. "לא יקום ולא יהיה. לא יהיו שום פשרות", אמרו, "האירוע בעפולה יתנהל אך ורק בהפרדה מלאה. כל האירוע הזה נקבע לפי הנוהל שהוציא משרד הנגב והגליל באישור דינה זילבר".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בתגובה להצעת השופט כי "מדובר באירוע אחד בודד למגזר החרדי מתוך מאות אירועים למגזר הכללי. השופט לא יגיד לנו איך לחיות, לא בא בחשבון - לא נסכים בשום פנים ואופן שיכתיבו לנו איך לקיים את אורח חיינו.

"שהשופט לא יתאמץ לחפש פשרות כאלה ואחרות כי לא נקבל אותם, אנחנו נחליט איך אנחנו חיים ולא אף אחד אחר".

יצוין כי השופט הבהיר שבמידה והצדדים לא יגיעו להסכמה, הרי שהצעתו לחלק את האירוע לגברים, נשים ומעורב תינתן כפסק דין.

כעת מעניין יהיה לעקוב האם הזמר מוטי שטיינמץ שהקפיד עד כה לא להופיע במעורב יגיע בכל מקרה להופעה כפי שהתחייב.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת' ההופעה היום תתקיים כמתוכנן, לצד קמפיין הזדהות חרדי עם החרדים בעיר עפולה, לשם יגיעו חרדים רבים מרחבי הארת על מנת להביע את מחאתם נגד בית המשפט.

ראש העיר עם נשים חרדיות בביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
ראש העיר עם נשים חרדיות בביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר