בבתי גדולי ישראל

פ"ת: בוגרי 'חברון' חוגגים חנוכת בית מדרש חדש

מתפללי בית המדרש "חברון - היכל יחזקאל" בפתח תקווה השתתפו במעמד "חנוכת הבית" במעונם של גדולי ישראל, לקראת כניסתם לבית המדרש החדש. צפו בתיעוד (חרדים)

המתפללים בשירה בחדרו של מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: שוקי לרר; צילום וידאו: באדיבות המצלם)

המוני מתפללי בית המדרש "חברון - היכל יחזקאל" בפתח תקווה השתתפו אמש (שלישי) במעמד "חנוכת הבית" במעונם של גדולי ישראל, לקראת כניסתם לבית המדרש החדש.

תחילה התקבצו המתפללים וחברי הקהילה, בראשות ראש ישיבת 'חברון' הגאון רבי דוד כהן, במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שכיבד את המעמד בשתיית "לחיים" ובירך את המשתתפים בברכת ברכה והצלחה.

המעמד במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי

הגר"ד כהן נשא דברים נרגשים על גודל המעמד וציין את החשיבות של בית המדרש שמהווה המשך ישיר של הישיבה הקדושה, ישיבת חברון.

לאחר מכן המשיכו כולם למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שבירך את המתפללים בחמימות רבה.

"זה משפיע על כל הסובב", אמר להם הגר"ג אדלשטיין, "יש השפעת הקדושה". הגר"ד כהן ציין כי "אפשר להגיד שה ממשיך את הישיבה, זה אני יכול להעיד, המעלה פה, יש פה מאתיים אברכים שממשיכים את הישיבה".

המעמד במעונו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין

בית המדרש "חברון" במרכז פתח תקווה הוקם לפני מספר שנים, בתוך חיידר 'דרך ישרים' אשר אירח אותם באחת הכיתות במשך 8 שנים, תוך הקפדה על שמירת מוחלטת של האווירה בישיבה 'חברון', ומשמש את מאות בוגרי הישיבה המתענגים על השייכות הישיבתית.

עם תחילת בניית המבנה החדש של החיידר, עבר בית המדרש למבנה זמני וכעת, לקראת חודש אלול, הם זוכים לחנוך מבנה קבע מפואר המכיל כ-250 מקומות, חדרי תפילה, חדרי לימוד ועוד. במהלך החודשים האחרונים התפתחה סאגה סביב בית המדרש אך לבסוף ראש העיר רמי גרינברג החליט להותיר את המקום עבור בית המדרש 'חברון'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר