הניצחון החרדי

מוטי שטיינמץ מגיב: "דידן נצח" • חיים ישראל: "קידוש ה'"

רגע לפני שעלו להופיע בפני קהל היושב בהפרדה מליאה, הגיבו הזמרים החרדיים לסערה שליוותה את המופע בעפולה • חיים ישראל, שלא הגיב עד עכשיו - התייחס לראשונה: נעשה קידוש ה' (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. וידאו: צביקה ליפשיץ)

אחרי פסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת שהתיר היום (רביעי) אחר הצהריים את קיום המופע של הזמרים החרדים בעיר עפולה בהפרדה מליאה - ההופעה מתחילה בדקות אלו.

רגעים לפני שעלו להופיע בפני הקהל הרב, צילם גדול הזמר, חיים ישראל, סרטון סלפי יחד מוטי שטיינמץ, בו התייחס לראשונה לסערה - לאחר ששמר על שתיקה לאורך התקופה.

"מוטי שטיינמץ זמר אהוב. אנחנו נעשה היום קידוש ה' גדול אחרי כל המלחמות שהיו. מחכים לכם בעפולה נשמח ונרקוד יחד", אמר ישראל.

בשיחות עם כלי התקשורת הרבים שפקדו את המקום אמר שטיינמץ: "אנחנו החרדים, אזרחים כמו כולם, משלמים מיסים, שווה זכויות כמו כולם, ואנחנו מבקשים לקבל את מה שמגיע לנו".

שטיינמץ תקף את החלטת שופט בית משפט השלום שאסר את קיום ההופעה ואמר: "יש שופטים שבאים עם אג'נדה מהבית ויש שופטים שמסתכלים על הצדק והיושר".

לסיום, בנימה אישית אמר כי "עם כל הסערה והבלאגן שהיה סביב המופע - אני מתרגש יותר מתמיד".

מוטי שטיינמץ בבלאנס לפני המופע (צילום: צביקה ליפשיץ)

כזכור, השופט ציין בגזר דינו, כי לאחר שמיעת טענות הצדדים, הציע בית המשפט לצדדים שמתחם האירוע יחולק לשלושה חלקים האחד, יהא מיועד לנשים; השני, יהא מיועד לגברים; והשלישי, יהא מיועד ופתוח לציבור שירצה להיות נוכח באירוע ללא הפרדה.

"חלוקת תתי המתחם, כך הבהרתי לצדדים, צריכה להיות אנכית לבמה, על מנת שכל הקבוצות תוכלנה לצפות באירוע באותם תנאים. הואיל והצפי במופע הוא לנוכחות מסיבית יותר של הציבור החרדי, הצעתי כי החלק שייועד לאוכלוסיה המעורבת יהא מצומצם, מידת מה, כדי לאפשר מרחב מספיק לציבור החרדי שיגיע לאירוע", הסביר השופט.

באופן מפתיע מי שהתנגדה להצעה הייתה דווקא שדולת הנשים דא עקא שדווקא שדולת הנשים שהציעה כי מתחם האמפיתאטרון יחולק לשניים: חלק ישמש את הנשים וחלק ישמש את הציבור בכלל, לרבות הגברים החרדים.

"אומר כי למשמע הצעת שדולת הנשים, לא יכולתי שלא להביע תרעומת ופליאה על עמדה זו, בהינתן העובדה שבהצעה זו יש הפליה מובנית כלפי הגברים החרדים, המבקשים גם הם לצפות בהופעה בהפרדה מלאה מנשים".

"יצוין כי עמדתה של שדולת הנשים, כפי שהובעה בעתירה הראשונה ובטיעון לפניי, עלולה להביא לביטול האירוע כליל, כשמשמעות הדברים היא שעמדתה של שדולת הנשים לא זו בלבד שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן, משהיא משמיטה מתחת רגליהן את האפשרות לצאת לאירוע זמר כמו זה המתוכנן", תקף השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר