החלטת בג"צ

ח"כ גפני: "זה מלחמה על השם ועל משיחו"

תגובות סוערות להחלטת בג"צ • גפני: "מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה" • ח"כ אבידר: "אריה דרעי שמח מוקדם מדי" • מקלב: "מערכת שמטרילה את עצמה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיון בבג"צ, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר החלטת שופט בג"צ אמש (רביעי), לבטל את פסק הדין השני של בית המשפט המחוזי בנצרת ולקבוע כי לא היה אישור לקיים את המופע של מוטי שטניינמץ בהפרדה, הפוליטיקאים החרדים תוקפים, הפוליטיקאים מהסיעות החילוניות מברכים.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף ואמר: "זה היה צפוי. דווקא ההחלטה של השופט שאפשר לקיים את האירוע הייתה ההפתעה. כל האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר.

"כשזה מגיע לנושאים של הציבור החרדי או הדתי זה מזכיר את הסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול והעכבר. הם לא רואים לנגד עיניהם, לא זכויות מיעוט ולא דמוקרטיה. זה מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה, לא נוותר ונמשיך בעזרת השם את המאבק בכל הכוח".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור הוסיף: "מדובר בצעד לא דמוקרטי, יש ניסיונות רבים לשלוט ולשנות את אורח החיים של הציבור החרדי. לא נכיל את זה ונמצא פתרונות להמשיך להציע פתרונות ייעודיים לציבור החרדי, כשווה בין שווים".

ח"כ אורי מקלב: "מערכת שמטרילה את עצמה פוסלת הליכים שלה עצמה ומגוכחת בתוכן ובתהליכים".

ח"כ עו"ד משה ארבל, שעתר בעצמו לבית המשפט, הגיב: "שוב הוכח שישנה חשיבות עצומה להרכבים שיפוטיים מגוונים. אין ספק שיכולת ההכלה והבנת המצוקה האמיתית של החרדים כמיעוט בעיני שופט פריפריאלי ובן מיעוטים משמעותית. העליון חסר מהזן של כבוד השופט עילבוני".

ח"כ יצחק פינדרוס: "פסק הבג"ץ מחייב שיוצאו הנחיות חדשות של היועץ המשפטי לממשלה שיתיר לנו לחיות על פי אמונתנו. רק יהדות תורה חזקה תוכל לדרוש את זה בעוד חודש".

מנגד, ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו', שנכח בדיון בבג"צ, אמר: "אריה דרעי שמח מוקדם מדי. בית המשפט העליון פסל את ההחלטה הקודמת שאיפשרה לקיים מופע בהפרדה מגדרית מלאה. הבעיה היא עם ראשי העיר שמבוהלים מאריה דרעי ופועלים בניגוד לטובת התושבים שלהם. ב-17 לספט' ישראל-ביתנו תחזיר את השפיות לישראל".

מ'המחנה הדמוקרטי' נמסר בתגובה: "בית המשפט העליון הוא חומה בצורה ששומרת על חזון מגילת העצמאות: מדינת מופת של שוויון ללא הבדלי דת גזע ומין.

"זהי בדיוק הסיבה שהכאניסטים והסמוטרי׳צים נאבקים בו- הוא החומה שמפרידה בנינו לבין החזון המשיחי שלהם, חזון שנתניהו מוכן להגשים בתמורה לעסקת השוחד- מדינת הלכה תמורת הימלטות מאימת הדין. יש שופטים בירושלים!".

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן: "האירוע בעפולה הוא תוצאה של כניעת 'הליכוד' בראשות רה"מ נתניהו, לכל דרישות החרדים במו"מ הקואליציוני ובמיוחד סביב סוגיית ביטול איסור ההפרדה בין נשים לגברים במרחב הציבורי.

"אנחנו בעד מדינה יהודית ובעד מסורת ישראל ונגד מדינת הלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר