אכיפה בררנית?

בן גביר לזילבר: אכפי את החוק ברהט, ולא - נעתור לבג"צ

עו"ד איתמר בן גביר, פנה במכתב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר ודרש ממנה למנוע את ההפרדה בין גברים לנשים בעיר הערבית, תוך איום בעתירה לבג"צ (בארץ)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת עוצמה יהודית, פנה הבוקר (ראשון) במכתב דחוף למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, ודרש ממנה לפעול לאכיפת הדין בבריכה ברהט, כפי שהתחייבה בעבר.

כזכור, לפני כשנה, על רקע הוראתה של זילבר שלא לאפשר הפרדה בבריכה בקריית ארבע, אתגרו בעוצמה יהודית את זילבר, ופנו אליה במכתב בו דרשו ממנה להחיל את אותן נורמות גם בבריכה העירונית ברהט, שגם בה התקיימה הפרדה בין גברים לנשים.

בתגובה לפניית אנשי עוצמה, הודתה זילבר כי מדובר במדיניות לא חוקית, וכי היא תורה למנוע את מדיניות ההפרדה גם בבריכה ברהט. זילבר פנתה ליועץ המשפטי בעיריית רהט ודרשה ממנו לפעול לאכיפת החוק.

אלא שאמש, חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד כי זילבר ואנשי משרד המשפטים לא מנעו כלל את ההפרדה ברהט, ויתרה מזו, אין להם כל כוונה לעשות כך, כאשר הבריכה הציבורית ברהט ממשיכה לפעול ולהנהיג שעות נפרדות בן גברים לנשים בניגוד למדיניות משרד המשפטים.

בעקבות הדברים, פנה הבוקר בן גביר במכתב דחוף לזילבר, בו הוא דורש ממנה לאכוף את הדין שנאכף על המתיישבים בקריית ארבע ועל הציבור החרדי.

במכתבו, מציין בן גביר את דבריה של זילבר שנכתבו ליועצת המשפטית של עיריית רהט, לפיהם: "אל לה לרשות ציבורית להנהיג כל הפרדה בין נשים לגברים, גם אם הדבר נעשה לכאורה לבקשתו של חלק מהציבור הנוגע בדבר".

על בסיס דבריה אלו של זילבר, כותב בן גביר: "לצערי, חרף דברים ברורים אלה, מסתבר כי מתחת לפני השטח אפשרתם את התופעה ונתתם הסכמה בשתיקה להפרת החוק. בנסיבות אלה, אבקש להודיעך כי בכוונתי לעתור בדחיפות לבית המשפט העליון כנגד הפרת החוק, כמו כן גם כנגד המדיניות המפלה שלכם והאכיפה הבררנית".

"בהתנהלות זאת אתם יוצרים שתי מערכות נפרדות של אכיפת חוק: האחת כלפי חרדים ומתיישבים והשנייה ברהט", לשון בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר