הכפייה החילונית • מתקפה

הגרב"מ אזרחי: 'זאת ה'היכי תימצי' לומר - אל תהיה 'יהודי''

במשאו השנתי, בסעודה שלישית של קעמפ 'בני תורה', נשא הגרב"מ אזרחי דברים נלהבים וחריפים על הכפייה החילונית של השדולות וארגוני הנשים • 'כיכר השבת' מגיש את דבריו המלאים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרב"מ אזרחי (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שבוע בו סערה המדינה בשל עתירת שדולת הנשים ופסיקת בית המשפט - נגד הופעה בהפרדה, יצא ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר 'המועצת', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, במשאו השנתי בקעמפ 'בני תורה', למשא מיוחד בו פירט את הסכנות הטמונות באותן שדולות והסביר כי "הם מפחדים".

ראש הישיבה פתח את דבריו, במהלך סעודה שלישית בקעמפ המסורתי, ואמר: "הרגע הזה, מתחדש מדי שנה בשנה - כבר למעלה מחמישים שנה, וזה הפלא ופלא! אני רגיל בעזר השם יתברף להופיע בפני ציבורים גדולים, בעלי איכות גבוהה, אבל אף פעם אינני רועד כמו ברגע הזה, מדי שנה בשנה. ואני תוהה לדעת - מדוע? מה יש כאן שמרעיד?".

"אסביר לכם, רבותיי", המשיך הגרב"מ, "דורות על גבי דורות, עומד כלל ישראל במרכז העולם. כולם רוצים להוריד את עם ישראל מהמפה: 'אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד'. מאז ומעולם, עם קטן, מועט אוכלוסין - ומה כולם רוצים מהעם הזה? שיפסיק להיות 'מיוחד'. המטרה שלהם היא, להוריד אתכם מן הדרך. א-ת-ם המטרה שלהם...".

הגרב"מ עבר בשלב זה לתקוף באופן ישיר ואמר: "שנים על גבי שנים, לאורך דורות, הם באים בטענות: למה הם לומדים, למה הם לא עובדים, למה הם לא מתפרנסים, למה הם לא חיוניים, למה הם מפרידים נשים מגברים - למי זה נוגע?! כמה שדולות קמות בשביל כך - מה הם רוצים? הפרדה או לא הפרדה? - זה לא מה שמעניין אותם!

"וכי הם יודעים איך להתייחס אל בני אדם, וכי הם יותר טובים מאיתנו? שטויות. שקר. אין שום דמיון! אבל זאת רק ה'היכי תימצי' - לאמור: אל תהיה שונה, אל תהיה 'מיוחד'. ובמילים פשוטות: אל תהיה 'יהודי'. תהיה פלשתיני, תהיה גרוזיני או רוסי - אבל לא יהודי!.

מחנה 'בני תורה' (באדיבות המצלם)

"זאת היא האמת - זה מה שהם רוצים, לאורך כל הדורות, כל השנים, כל ימי היותנו על האדמה. לצורך כך, בכל פעם ימציאו המצאה חדשה - פעם יתייחסו אל הישיבות, פעם יתייחסו אל נשים - המצאות לאין ספור!.

"והם צודקים!
"במה?
"בכך שהם מ־פ־ח־ד־י־ם!
"ממה?
"כי הנה עוד מעט, וכך יהיה בעזר השם יתברך, הם יגברו ויתרבו - ויהיו רוב במדינה - החרדים האלה...".

ראש הישיבה הוסיף לתאר את חששם של ארגוני הנשים למיניהם מהתרבות המגזר החרדי: "הם צודקים בהחלט, נהיה רוב בעה"י. ובמקום לחשוב, מדוע הם יהפכו לרוב - אולי זה מוכיח את הצדק, אולי האמת יוצאת לאור - במקום זאת, הם מחליטים להילחם. משנים את פרצופם, מתלבשים בדמויות אחרות, אבל לעולם ידברו על אותו ענין, ושותפים להם כל העולם כולו: כולם רוצים 'לכו ונכחידם מגוי', ובעיקר ש'לא ייזכר שם ישראל עוד'. זו היא התמונה המדויקת, אין בה שום גוזמא.

"ומה אנחנו אומרים להם? הננו מכירים אתכם, יודעים אתכם בלבושכם המקורי ובמלבושים אחרים, בדיבור כזה או אחר, ב'עצות' כאלו ואחרות, בהצעות של 'לפרנס אותנו' ו'לתקן אותנו', ואיננו דורשים מכם 'טובות'!!!...

"תסתכלו ימינה, שמאלה, קדימה, אחורה - זה מה שיש לנו, וזה הרבה מאוד! והכל תלוי בכם! בידכם הדבר - לאמת את חששותיהם. בידכם הדבר - להוכיח שהם צודקים".

הגרב"מ אזרחי הבהיר לתלמידיו ושומעי לקחו מה היא הדרך להתנהל בעת הזו: "אז מה מוטל עלינו לעשות לאור הרקע הזה, במצב הזה? קודם צריך לדעת, כי שדה הקרב אינו 'שם' - אלא ממש 'כאן'. הלוחמה שלנו היא אחרת לגמרי. לנו יש את ה'היי־טק' הרוחני, המוח היהודי, התורתי, השכל, הלב, המידות, היהדות - זהו הנשק שלנו. ולכן הקרב הוא אחר, לכן הוא במקום אחר - הוא מפוזר בישיבות הקדושות! ואל המקום הזה אתם צריכים כולכם - לזרום בהמוניכם, איש בל ייעדר.

"ידידי היקר, ידידי הצעיר. תפוס את עצמך! אתה מכיר פחות טוב מכולם - את עצמך. הכר נא כוחותיך, ראה מה יש בך. בוגרי המחנה לדורותיו, בארץ ובחו"ל - יושבים היום ראשונה במלכות - והכל התחיל מכאן! אנחנו מאמינים בבורא עולם שנתן לנו את הכוחות להיות מה שאנחנו צריכים להיות, כפי שהוא מצווה עלינו להיות, כמצופה מאיתנו להיות", סיים הגרב"מ את דבריו שהפיחו רוח של חיים אל מול פגעי הזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר