"תקרית מביכה"?

מחלוקת העיתונאים: מה קרה במטוס - בדרך לאוקראינה?

עם נחיתת מטוסו של ראש הממשלה נתניהו באוקראינה, התגלעו חילוקי דעות בשאלה 'החשובה' - שרה נתניהו זעמה על הקברניט במהלך הטיסה כי לא בירכה או שלא הייתה שום תקרית? (אקטואלי)

נתניהו, לפני ההמראה לאוקראינה (צילום: איתי בית און, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו המריאו אמש (ראשון) לביקור באוקראינה, שם נחתו במהלך הלילה והתקבלו על ידי צעירים אוקראיניים, בבגדים מסורתיים.

חלק מכלי התקשורת, בהם 'החדשות' של ערות 12 ו-ynet, דיווחו אמש על "תקרית מביכה" שאירעה במטוס, בדרך לאוקראינה.

לפי הדיווחים, שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, זעמה על קברניט 'אל-על', משום שסברה בטעות כי לא בירך אותה במערכת הכריזה עם כניסתם למטוס. שרה, לפי הדיווחים, קמה ממקומה במהלך הטיסה וביקשה להיכנס "בזעם", כלשון הדיווחים, לתא הטייס אך נבלמה על-ידי אנשי הפמליה.

לאחר דין ודברים, הקברניט שב ובירך אותה שוב במערכת הכריזה, כ-45 דקות לפני הנחיתה, תוך שהוא מאחל לה ולראש הממשלה הצלחה.

מחברת 'אל על' נמסר בתגובה כי "טיסת ראש הממשלה התנהלה כסדרה, שמחנו לארח את ראש הממשלה והגברת נתניהו בטיסתו לאוקראינה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "פרסום מעוות ומגמתי. הייתה אי הבנה שהובהרה מיד והטיסה התנהלה כסדרה. עוד ניסיון להסיט את תשומת הלב מביקור בינלאומי חשוב של ראש הממשלה".

אלא שמתברר כי לא כל נוסעי הטיסה תמימי דעים באשר ל"תקרית המביכה".

העיתונאי יקי אדמקר, כתב 'וואלה', צייץ בטוויטר: "הייתי על הטיסה לקייב. לא תקרית ולא מהומה. במערכת הכריזה שמעתי שהזכירו בהמראה ובנחיתה את 'ראש הממשלה ורעייתו'. מלכתחילה ולא בדיעבד. אם היה משהו חריג, כולנו היינו שומעים על כך. תתקדמו".

גם העיתונאי זאב קם, כתב ב'כאן רשת ב' וב'כאן 11', צייץ תוך ביקורת חריפה נגד עמיתיו העיתונאיים: "תשמעו, נחתנו הלילה באוקראינה, ועוד לפני שהספקנו להכין את היום העמוס שצפוי מחר, החלו הדיווחים 'הדרמטיים' על תקרית ועל מהומה ליד תא הטייס. עכשיו תראו, יכול להיות שמישהי לחשה משהו למישהו. אני לא מתחייב שלא. אבל לא תקרית ולא מהומה.

"ובכלל, יש כל כך הרבה על מה לדווח בביקור הזה, לא רק על העניינים המדיניים. בעיקר על הנושאים הפוליטיים. ויש הרבה פוליטי. הרי אף אחד לא חושב שהנסיעה הזו תמימה ולא קשורה לבחירות. היא כמובן קשורה, ויש גם לא מעט מה לספר על מאחורי הקלעים של העיסוק הפוליטי בביקור. אבל אז מתחילים שוב הסיפורים והדיווחים על אשת ראש הממשלה, ואנחנו, בתקשורת, פשוט לא קולטים שלחלקים בציבור יש מיאוס מאיתנו בגלל הדברים האלו. אז די כבר.

"אפשר לסקר את הביקור הזה באופן ביקורתי גם בלי להתעסק ברכילות שולית. יש שאלות קשות כלפי ראש הממשלה על המדיניות הרופסת בדרום, ועל נמיכות הקומה מול החוצפה הירדנית, ביקורת מהסוג הכי ענייני והכי לגיטימי, אבל כזו עם תוכן. ואם ראש הממשלה יתחמק מלענות, אז נבהיר שהוא בחר שלא לענות על השאלות החשובות. השאלות החשובות באמת. לא אלו מהסוג שלא מוסיף כבוד למקצוע שלנו. זהו".

אלירן טל, הכתב הפוליטי של ערות 20, צייץ גם הוא: "שוב התקשורת עוסקת ברכילות במקום בעיקר: נסיעה מדינית חשובה, עם השלכות פוליטיות, אבל הכותרות הולכות אל הצהוב והרדוד. ואחר כך מתפלאים למה הציבור סולד מרוב כלי התקשורת. הייתי על טיסת ראש הממשלה, וכמו יתר חבריי לא הייתי עד לשום אירוע יוצא דופן. דפדפו הלאה".

הבוקר, ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם הנשיא היהודי החדש של אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. הפגישה תיערך בארמון מרינסקי בקייב ובמהלכה השניים יחתמו על מספר הסכמים לשיתוף פעולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר