"עסקת המאה"

טראמפ: תוכנית השלום תוצג רק אחרי הבחירות בישראל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מסר כי הוא מתכוון לפרסם את תוכנית השלום שלו, רק לאחר הבחירות בישראל, אך ייתכן וחלקים מהתוכנית יפורסמו עוד לפני הבחירות (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וטראמפ, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ, פלאש 90)

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, מסר הלילה (שני) כי הוא מתכוון לפרסם את תוכנית השלום שלו בין ישראל לפלסטינים, המוכרת בשם "עסקת המאה", רק לאחר הבחירות בישראל.

בשיחה עם עיתונאים לפני שעלה למטוסו, בדרך לניו ג'רזי, הוסיף הנשיא טראמפ והבהיר כי יכול להיות שחלקים מהתוכנית יפורסמו עוד לפני הבחירות.

לפני כחודשיים, נחשף החלק הכלכלי של התוכנית, במסגרת סדנה כלכלית שנערכה במנאמה, בירת בחריין, ביוזמת הבית הלבן.

לפי התוכנית, יגויסו 50 מיליארד דולר - בתרומות, ממדינות ומשקיעים. מתוכם, 28 מיליארד דולר יועברו לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה, 9 מיליארד דולר יועברו למצרים, 7.5 מיליארד דולר יועבר לירדן ו-6 מיליארד דולר יועברו ללבנון.

הפלסטינים מצדם מתנגדים לתוכנית עוד לפני שפורסמה ומסרבים לראות בארצות-הברית כמתווכת אובייקטיבית.

בתוך כך, הנשיא טראמפ התייחס הלילה בציוץ בטוויטר לכוונת חברי המפלגה הדמוקרטית, להגיש הצהרת אי אמון בשגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, וקריאה לחקירה נגד שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, וזאת בעקובת הפרשה בה אסרה ישראל את כניסתן של שתי חברות הקונגרס המוסלמיות, אילהאן עומאר ורשידה טליב.

"הדמוקרטים בקונגרס רוצים לפעול נגד ישראל כיוון שהיא נלחמת בחזרה בשתי חברות קונגרס שאמרו דברים פוגעניים נגדה ונגד אזרחיה. הדמוקרטים פשוט מזלזלים בישראל!", צייץ טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר