ארצות-הברית

צעיר אנטישמי איים על מרכז יהודי - ונעצר

רשויות החוק האמריקאיות עצרו בסוף השבוע האחרון צעיר אנטישמי, בן 20, שאיים על הקהילה היהודית בעיר יאנגסטאון שבאוהיו. בביתו נמצאה תחמושת רבה וציוד צבאי (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תמונת המעצר (צילום: המשטרה המקומית)

הרשויות בארה"ב עצרו בשבת האחרונה את ג'יימס רירדון ג'וניור, אמריקני בן 20, בחשד שאיים על מרכז קהילתי יהודי בעיר יאנגסטאון שבאוהיו.

על פי דיווח של ערוץ הטלוויזיה המקומי WKBN, רירדון העלה בחודש יולי האחרון פוסט לאינסטגרם עם סרטון בו נראה אדם יורה ונשמעות צעקות. ברקע הופיע הכיתוב: "המשטרה זיהתה את היורה במרכז הקהילתי היהודי ביאנגסטאון כלאומן לבן בשם סיאמוס אוריארדון".

רירדון אף תייג בפוסט את המרכז היהודי בעיר. במשטרה המקומית מאמינים כי 'סיאמוס אוריארדון' הוא למעשה שם בדוי של רירדון עצמו וכי הסרטון לימד על כוונותיו של האיש לתקוף את המרכז היהודי.

המשטרה איתרה את הפוסט רק ביום שישי האחרון, ולמחרת עצרה את רירדון. במהלך החיפוש בביתו, מצאו השוטרים תחמושת רבה, רובים חצי-אוטומטיים, מסכות גז ואפוד חסין מפני כדורים. בנוסף, מצאו השוטרים בבית גם חומרי תעמולה אנטישמית ולאומנית.

הציוד שנמצא בביתו. צילום: המשטרה המקומית

"הפוסט הוביל לחקירה אינטסנסיבית שהתפתחה במהירות רבה בעקבות המצב בעולם", אמר וינסנט דיאגדו אחד מבכירי המשטרה המקומית. "מדובר באדם שהכריז על עצמו כלאומן לבן. רצינו להבטיח שהוא לא יהיה יותר ברחובות".

בקהילה היהודית עודכנו על ידי המשטרה בעקבות האירוע, כמו כן, המשטרה תגברה את האבטחה סביב המרכז עצמו ובתי כנסת נוספים באזור, בעקבות האירוע למרות שכרגע אין איומים נוספים על המרכז.

בשנה האחרונה אירוע מקרי אלימות רבים כנגד יהודים בארה"ב ועל פי הליגה נגד השמצה מספרי התקריות אף הגיע לשיא בשנת 2018 עם 1879 תקיפות מתועדות ביניהם התקיפה בבית הכנסת בפיטסבורג בו נהרגו 11 בני אדם. באירוע ירי נוסף נהרגה אישה בבית חב"ד בקליפורניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר