"חוסר כבוד למסורת"

צפו: שרה נתניהו זורקת חלה שהאוקראינים הכינו עבורה

אחרי התקרית בתא הטייס, שהדיווח אודותיו שנוי במחלוקת, מגיע תיעוד מביך אחר מאוקראינה: שרה נתניהו כובדה בחתיכה מחלה מסורתית שהוכנה עבורה ועבור בעלה, אך השליכה אותה לרצפה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באב תשע"ט | 19.08.19
התיעוד המביך (צילום: יאיר שרקי בטוויטר / 'חדשות 12')

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תועדה אמש (ראשון) כשהיא זורקת חתיכת לחם שנאפה במיוחד עבודה ועבור בעלה וניתן להם ברגע הגיעם לאוקראינה, במסגרת הביקור הרשמי שהם מקיימים כעת - מה שגרם לסערה במדינהץ

התקרית המביכה התרחשה בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ירד עם רעייתו מהמטוס שנחת על אדמת אוקראינה, והתקבל בטקס מסורתי במהלכו כמה נשים מקומיות, לבושות בבגדים מיוחדים, הגישו לו חלה.

תחילה נראה נתניהו כשהוא בוצע חתיכה מהחלה ואוכל ממנה, אך כשהוא מגיש חתיכה לשרה רעייתו, היא נמנעת מלהכניס אותה לפה. במקום זאת, היא משליכה אותה לרצפה מול מארחיה ומול המצלמות.

מאז פרסום הסרטון, מסקרים כלי תקשורת באוקראינה באופן נרחב את המעשה, ומביאים את הביקורת הקשה עליו. כך, לדוגמה, נכתב באתר unian.net הפופולרי: "רעיית ראש הממשלה סירבה לטעום מן הלחם המסורתי, הדבר נדון בהרחבה ברשתות החברתיות, וחלק מהמגיבים ראו במעשה חוסר כבוד למסורת האוקראינית".

מבוכה זאת מצטרפת לדיווח, השנוי במחלוקת, לפיו שרה נתניהו זעמה במהלך הטיסה לאוקראינה על הקברניט של 'אל-על', משום שסברה בטעות כי לא בירך אותה במערכת הכריזה בעת כניסתה למטוס, ובשל כך קמה ממקומה וביקשה להיכנס בזעם לתא הטייס, אך נבלמה בידי אנשי פמליית ראש הממשלה.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו נסע לאוקראינה כדי להיפגש עם נשיאה היהודי החדש, ולדימיר זלנסקי, עמו יחתום על מספר הסכמים לשיתוף פעולה עם ישראל.

את הביקור יזם נתניהו, כחלק מקרב הבחירות עם 'ישראל ביתנו', על הקול של יוצאי ברית המועצות לשעבר בישראל, בניסיון להחזיר אליו את ציבור העולים שערק למפלגתו של ליברמן.

יצוין, כי טרם ידוע מה הסיבה לזריקת החלה על ידי הרעיה שרה, אך יתכן והדבר קשור לתוכן עדותן בעבר של כמה מהעוזרות במעון ראש הממשלה על רגישותה הגבוהה של אם הבית לניקיון בכלל ולניקיון המאכלים בפרט, עד כדי התפרצויות זעם כשהן לא הקפידו על כך מספיק, לטעמה.

מדוברות לשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לתקרית. כשזו תגיע, היא תתעדכן.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר