חברות הקונגרס המוסלמיות

טאליב ועומאר תקפו את נתניהו וטראמפ - בקריקטורה

חברות הקונגרס המוסלמיות, מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב, שאפשרות ביקורן בישראל עוררה סערה רבה - לא נחות: היום הן השתמשו ביצירתו של קריקטוריסט אנטישמי מפורסם (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טאליב ועומאר (צילום: מתוך טוויטר)

חברות הקונגרס האמריקני, ראשידה טאליב ואילהאן עומאר, המוסלמיות, המשיכו היום (שני) במתקפה נגד הנשיא דונלד טראמפ, והוסיפו אליה גם את ראש הממשלה נתניהו, על רקע איסור כניסתן לארץ על ידי ממשלת ישראל.

את המתקפה הטרייה הן פתחו בקריקטורה של הצייר הלבנוני קרלוס לוטף, במרכזה 'מגן דוד' שמשתלב יחד עם ידיים מושטות של טראמפ ונתניהו הלבושים בחליפות כחולות, מכסים בידיהם את פיותיהן של טאליב ועומאר ויוצרים כך את דגל ישראל.

הקריקטורה (מתוך האינסטגרם של חברות הקונגרס)
הקריקטורה (מתוך האינסטגרם של חברות הקונגרס)
הגדלה

לצד הקריקטורה האנטישמית הן כתבו: "ככל שינסו להשתיק אותנו יותר, כך הקולות שלנו רק יגברו. ככל שינסו להחליש אותנו, כך נהיה חזקים יותר. הם יפעלו יותר להוציא לנו שם רע ולפגוע באמינות שלנו, אך בסוף האמת תנצח".

כזכור, בסוף השבוע האחרון דחתה טאליב את ההצעה ההומניטרית של משרד הפנים להגיע לישראל רק כדי לבקר את סבתה, ולא להתעסק בתעמולה למען הפלסטינים ותנועת החרם על ישראל, BDS, כפי שתכננה עם חברתה.

מדינת ישראל מצידה, זגזגה מספר פעמים בפרשה זו, שהסעירה את האמריקנים: תחילה השגריר בארה"ב רון דרמר הביע הסכמה לביקור הפרובוקטיבי המתוכנן של שתי חברות הקונגרס, בהמשך הנשיא טראמפ התרעם על כך וישראל נכנעה ואסרה את הביקור, ולבסוף הגיעה כאמור ההצעה של שר הפנים דרעי - שנדחתה.

שר הפנים מנמק את איסור הכניסה (צילום: מתוך טוויטר)

יצוין, כי הקריקטוריסט קרלוס לוטף, שביצירתו נגד נתניהו וטראמפ השתמשו היום טאליב ועומאר, השתתף בעבר בתחרות קריקטורות בינלאומית שאורגנה על ידי ממשלת איראן ועסקה בנושא הכחשת השואה, שם זכה במקום השני, ובמקרה אחר עורר סערה כשפרסם קריקטורה בה נראה חייל פלסטיני עומד מעל גופה של חייל אמריקני ומשגר רקטה.

עוד אמר לוטף בכמה הזדמנויות, כי "אפשר למצוא דמיון רב בין היחס של צה"ל לפלסטינים לבין היחס ליהודים תחת שלטון הנאצים", אך דחה את האשמתו באנטישמיות: "זה עולה, כי יוצא שהיהודים הם אלה שמדכאים את הפלסטינים"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר