'לא חתרו למגע'

הודחו לוחמים שלא הסתערו על מחבל שחדר מעזה

סמל מחלקה, שני לוחמים ונהג מחטיבת גולני הודחו מצה"ל לאחר שלא פעלו כמצופה באירוע מבצעי, במהלכו חדר מחבל מרצועת עזה לישראל, והצליח לפצוע שלושה חיילים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחמי צה"ל, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

תחקיר של מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה שי קפלר, שמתפרסם היום (שני), גילה כי סמל מחלקה, שני לוחמים ונהג מגדוד גבעתי פעלו שלא כפי המצופה מהם, ולכן הוחלט להדיחם מצה"ל.

לפי הודעת דובר צה"ל, התחקיר העלה פעולות מבצעיות ראויות, לצד פערים בהתנהלות אחד הכוחות. מתברר, כי מפקד המחלקה, ולוחמי הסיור שהיו עימו וכן סגן מפקד הפלוגה שהגיע לאירוע, חתרו למגע, אך כוח נוסף בפיקוד סמל שהגיע לאירוע, נמנע מלהיכנס למרחב הלחימה.

מהתחקיר עולה, כי הנהג הגיע למקום ועדכן את הסמל כי הוא לא נכנס לזירה, לאחר שהבחינו בחילופי האש בין המחבל לבין מפקד המחלקה.

הסמל, לא פקד עליו להמשיך בנסיעה ואף לא פרק מהרכב על מנת להסתער על המחבל - אלא הם המשיכו בנסיעה ועזבו את המקום, עד שהגיעו לשם לוחמים אחרים שחיסלו את המחבל.

חיילים מאבטחים את הישובים הסמוכים למיקום התקרית בגבול (צילום: דובר צה"ל)

לאחר התחקיר החליט מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה שי קלפר, על הדחתם מלחימה ומפיקוד של סמל ושני לוחמים (מהכוח הנוסף) אשר לא פעלו כמצופה באירוע מבצעי. בנוסף, מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה לירון בטיטו, החליט להדיח את נהג הסיור מתפקידו.

"כל אירוע מבצעי בצה"ל מתוחקר לעומק על מנת לייצר למידה והפקת לקחים, וכך בוצע גם באירוע זה", מסר דובר צה"ל.

באותו האירוע נמסר מדובר צה"ל, כי "במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חשוד מתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הזיהוי במערכות הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות".

"לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל ביצע המחבל ירי לעבר הלוחמים. הלוחמים איתרו את המחבל ופתחו באש לעברו. המחבל נהרג מירי כוחות צה"ל. כמו כן, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע".

"באירוע נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל, מירי שבוצע לעברם על ידי המחבל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר