'צפו ב'המבקר'

הכירו את המעבד, הזמר והמלחין המבטיח

הזמר והמעבד הצעיר והמבטיח, דייויד טויב בראיון בתכנית 'המבקר' בו הוא מספר על דרכו המוזיקלית, איך הפך מ'שמול דויד' לדייויד וגם חשף מי היועץ המפתיע לשירו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

קולו מלווה אלבומים חסידיים רבים בקולות הרקע ובשנים האחרונות הוא מפיק שירה של זמרים רבים, מעבד מוזיקלי מצליח וגם יוצר מקורי שכותב חומר משלו בעברית. הזמר והיוצר הצעיר דייויד טויב, בראיון בתכנית 'המבקר', תכנית המוזיקה של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, בו הוא מספר על דרכו לעולם המוזיקה, התשוקה ליצירה והחומרים המקוריים עליהם הוא עובד בימים אלו לקראת אלבום הבכורה שלו.

הוא החל את דרכו עוד כילד קטן שנהג להקליט תפקידים מוזיקליים נוספים בטייפ ה"דבל קסט" עם המיקרופון של האוזנייה, כשעם השנים למד והתמקצע בכתיבת תווים ועיבודים ברמה גבוהה.

"תמיד שאפתי למקצועונות ולכן הלכתי ללמוד הכל בצורה מקצועית. בתור זמר אני רוצה להיות זמר מקצועי ותמיד שאפתי לעשות יותר משירה. כל מקום שאני מרגיש שאני צריך תוספת ידע אני הולך ולומד בצורה מקצועית", הוא מספר.

טויב, חסיד ויז'ניץ במקור, עוסק במקביל גם בפרויקט שירים עתיקים עליהם גדל מילדותו, "ההשפעה המוזיקלית העיקרית שלי היא שפ. עד היום אני מחובר לזה מאד ואלו השירים ש"עושים" לי את זה. לרגש אותי ולרומם אתי זה ויז'ניץ וחב"ד ויש את היצירה המקורית שלי שהיא מושפעת ממה שאני שומע".

"אני מקדיש שעות כדי להאזין להמון דברים, ככל שאני מושפע מיותר גוונים, וההשפעות שלי יותר רחבות המיזוג יוצא יותר מגוון ומעניין".

מוזיקה לא מרתיעה. לפני שאני הולך להקלטות אני משמיע סקיצות לחברים מכל הגוונים. כל עוד זה לא משהו מופרע שיגרום להוללות אין בזה שום בעיה. אנישם אוהבים את זה באותה המידה.

חייב להיות משהו בתוך הקונספט של השיר שהוא קדוש, ובמקרה של "לקום" זה התוכן. וכל אחד מוצא שם את מה שמדבר אליו. אני מקפיד לשמור על הגבולות שלי כזמר חסידי שתמיד יהיה לשיר הקשר לתוך הז'אנר.

"אני יכול לשבת עכשיו חמש שעות ברצף לכתוב מוזיקה בלי לאכול בלי טלפון ובלי כלום, ופתאום להיזכר בצהריים שלא אכלתי מאומה", הוא מספר.

טויב חושף בראיון גם כיצד הגיע אליו שם הבמה "דייויד טויב" שמלווה ומייחד אותו.

לסיום, ביצע טויב באולפן בלייב את הסינגל האחרון והמצליח שלו "לקום" וחשף מי היה היועץ המוזיקלי המפתיע שחש הראשון כי מדובר בשיר שיכול להצליח.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים מתוך פינת המסננת:

דובי ברסטון - צמאה לך נפשי

שמחה פרידמן - לא לפחד

חיים שלמה מאעייס - גם גם

טל נאה - לפלח הרימון

יוסף ניוקם - ניגון גאולה

נפתלי הרשטיק והמכביטס - כל הנשמה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר