תפנית

בכיר איראני: לא רוצים להשמיד את ישראל

עלי שמחאני, בכיר במשטר האיראני, אמר בראיון לתקשורת האמריקאית, כי איראן לא מעוניינת בהשמדת ישראל ומי שלדעתו עושה זאת בפועל היא דווקא ארה"ב (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המנהיג האיראני רוחאני (צילום: shutterstock)

"איראן מעולם לא הייתה צריכה לחתום על הסכם הגרעין", אמר הלילה (שלישי) עלי שמחאני, בכיר במשטר האייתוללות באירן, בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC. שמחאני גם הכחיש כל שאיפה להשמדת ישראל ודיבר על פרשת מכלית הנפט 'גרייס 1' אותה רוצה האמריקאים לעצור.

"מדיניות הסנקציות של טראמפ לא נועדה ליצור משא ומתן", אמר שמחאני בראיון והוסיף, "היא נועדה לגרום לאיראן להיכנע. כל עוד ארה"ב תנקוט בצעדים הללו, אירן לא תשוב לשולחן הדיונים".

כאמור, הראיון עם שמחאני נעשה ברקע המתיחות מול האמריקאים בנוגע למיכלית הנפט האיראנית שנעצרה בתחילה על ידי הבריטים במצרי גיברלטר אך שוחרר לבסוף. מוקדם יותר הלילה הבהיר הממשל האמריקני ליוון כי כל סיוע לכלי השיט יחשב "תמיכה בארגון טרור". מייק פומפיאו, מזכיר המדינה האמריקני, אמר כי הוא "מצר על כך שהמכלית שוחררה מבריטניה" והממשל הודיע כי הוא נחוש בדעתו לעצור את המכלית, בחשד כי היא מתכננת להעביר נפט לסוריה.

הבכיר האיראני טען, כי בניגוד לטענות של ארה"ב שאיראן מפיצה טרור, האיראנים הם אלו שנלחמו והקריבו את חיי חייליהם במאבק מול אל קאעידה ודאע"ש. עם זאת, שמחאני לא הכחיש את הטענה שאיראן פגעה במכליות הנפט שעברו במצרי הורמוז בחודשים האחרונים, דבר שעד עתה האיראנים עשו בנחישות למרות שבחלק מהמקרים הם אף תועדו עושים את החבלה.

בראיון הלילה התייחס שמחאני גם לישראל והכחיש שארצו צועדת לעבר נשק גרעיני "משום שזה אסור על פי האסלאם" ומשום שהנשק לא מספק ביטחון גם לאלו שמחזיקים בו - כמו מדינת ישראל, לדבריו. שמחאני טען, כי איראן לא שואפת להשמיד את ישראל: "מי שיקבע את גורלה יהיו הפלסטינים".

"אני מאמין שמי שרוצה בהשמדת ישראל זו המדינה שלא רואה את המציאות בעיניים", אמר שמחאני והאשים את האמריקאים, "הם הכריזו על ירושלים כבירת ישראל והם רוצים להגיע ל'עסקת המאה'". למותר לציין, שבדבריו אלו סתר שמחאני את איומיהם החוזרים והנשנים של מנהיגיה של איראן בדבר רצונם להביא להשמדתה המוחלטת של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר