בתשובה לשדולת הנשים

עיריית חיפה: "מופע לגברים בלבד אינו הפרדה כפויה"

מופע זמר המיועד לגברים בלבד, עורר את זעם שדולת הנשים ששלחו מכתב בנושא לראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם. העירייה השיבה כי דווקא הציבור החרדי - הוא המודר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש העיר חיפה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ביום שני הקרוב, אמור להתקיים בעיר חיפה מופע זמר חסידי המיועד לגברים בלבד. שדולת הנשים זעמה, אך העירייה תומכת בזכות לקיום האירוע המופרד.

במכתב התלונה של השדולה, כתבו המנכ"לית מיכל גרא מרגליות ועו"ד מרים זלקינד כי "ההנחה שיש קהל שיעדיף לקיים את האירוע ללא נשים איננה מכשירה את קיום האירוע, שבמהותו נוגד את החוק".

לפי הדיווח בעיתון הארץ, עו"ד יוסי הלל, מהשירות המשפטי של העירייה, טען במכתב התשובה כי "האירוע, בשל אופיו הייחודי, עומד בהוראת הדין".

בהמשך מכתבו ציין הלל כי בעירייה ממתינים להכרעת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, שכזכור הודיע כי יקיים דיון בנושא, בעקבות הסערה סביב המופע בעפולה בשבוע שעבר.

"אין מדובר בסוגיה משפטית דווקא, אלא יותר בסוגיה ערכית-דתית, בדבר זכותו של הציבור החרדי לחיות על פי תרבותו, אורחות חייו, אמונתו האישית ומצוות הדת, אשר הלכה למעשה מאפשרות קיום אירועי תרבות לציבור זה, תחת שתי חלופות בלבד: קיום אירוע בהפרדה או קיום אירועים מקבילים נפרדים".

בעיריית חיפה הוסיפו, "אין מדובר בהפרדה כפויה, אלא בהפרדה וולנטרית שמטרתה מתן מענה תרבותי עירוני הולם, הנותן ביטוי להכרה בקיום אורחות החיים הדורשים הפרדה כזאת שמקורה בתפיסות דתית, ערכית ותרבותית".

יצוין כי לפני כשבוע, שאלה ראש העיר עינת קליש רותם את עוקביה ברשתות החברתיות: "הפרדה או לא הפרדה? זו השאלה.... מה דעתכם?", כאשר גולשים רבים הביעו את דעתם, בעד או נגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר