מכתב חריף לשר החינוך

גפני: "ישראל מפלה לרעה ילדים הסובלים בחינוך המיוחד"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני שיגר מכתב חריף אל שר החינוך בנושא החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי. גפני, מזהיר: "באם הילדים הללו אינם ילדכם תקחו בחשבון את השלכת הרוחב" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Miriam Alster/Flash90)

פרסום ראשון: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר הבוקר (רביעי) מכתב חריף אל שר החינוך הרב רפי פרץ בנושא החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי (המוכש"ר).

במכתב שנשלח עם העתק לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', כותב ח"כ גפני כי "בדיון שהתקיים בועדת הכספים הביעו כל החברים מכל הסיעות את עמדתם כי החינוך המיוחד לגילאיו השונים חייב להיות מתוקצב הן מוסרית וציבורית והן מבחינת החוק המחייב את תקצוב כל הילדים".

"בינתיים", ממשיך גפני, "התברר כי קיים חוסר בתיקצוב הכללי של ילדי החינוך המיוחד וסייעות לילדים הסובלים מאלרגיה עקב גידול במספר הילדים מעבר לגידול הטבעי הרגיל.

"איומים בהשבתת פתיחת שנה"ל ופעולות נוספות הביאו את משרד החינוך לגייס מתקציבו כסף לביצוע החינוך המיוחד האמור עד ינואר 2020, אך בניגוד לחוק ללא מוסדות המוכש"ר שאומר כי המשרד עובר על החוק אך לא פחות חמור מכך הוא כי הילדים שהמר עליהם גורלם יסבלו ומשרד החינוך איננו סבור כי הם ילדיו".

גפני כותב לשר החינוך: "אני מבקש לומר כי באם הילדים הללו אינם ילדכם תקחו בחשבון את השלכת הרוחב לענין זה אך בעיקר את האמירה החמורה כי מדינת ישראל מפלה לרעה ילדים הסובלים בחינוך המיוחד ולא נותנים להם מענה".

אמש, הודיע משרד החינוך כי נמצא פתרון למשבר התקצוב בחינוך המיוחד, כך ששנת הלימודים בחינוך המיוחד תיפתח כסדרה. עם זאת, משרד החינוך השהה את תקצוב פעילות בית הספר של החגים בחופשת חנוכה, לצורך מימון המחסור התקציבי בחינוך המיוחד.

"לאחר שלא נמצא מענה תקציבי תוספתי לשנת 2019, ולאחר התייעצות עם האוצר ועם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הוחלט לממן את המהלך באמצעות השהיית התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה", נמסר, "תוכנית חופשת חנוכה תופעל על ידי המשרד, אולם העמדת המקור התקציבי לטובת הנושא תובא לדיוני הממשלה מיד לאחר הבחירות. לאור זאת, המשרד יקצה את התקציבים לטובת החינוך המיוחד ולילדים עם אלרגיות מסכנות חיים באופן מידי, כדי שבתי הספר יוכלו להיערך באופן מיטבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר