חשיפת 'כיכר השבת'

בכיר בפלג: 'הוצע לי כסף תמורת תמיכה במועמד של איווט'

לאחר הפרסום כי ליברמן נפגש עם הרב אוירבך לגבי תמיכתו במשה ליאון, בכיר בפלג חושף ל'כיכר': גורם הציע לי חצי מיליון דולר תמורת תמיכה בליאון. לא ידוע אם הגורם קשור לישראל ביתנו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ליברמן בפגישה עם הרב אוירבך (צילום: באדיבות חברת 'החדשות')

במקביל ללחצים שהפעיל איווט ליברמן להשגת תמיכת 'הפלג הירושלמי' במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים, בכיר בפלג חושף ל'כיכר השבת': כי קיבל הצעה מפתה במקביל מגורמים אחרים שאינם קשורים בהכרח לליברמן או למשה ליאון - במטרה להסרת מועמדותו של חיים אפשטיין ולתמיכה בליאון.

ההצעה שהתקבלה אצל אחד האנשים הבכירים ביותר במפלגה אותה הריצו רבני הפלג הירושלמי למועצת העיר ירושלים, הפתיעה אותו.

כעת, כאשר הנושא עלה מחדש לכותרות בעקבות חשיפת עמית סגל בחדשות 12 על הפגישה שקיים איווט ליברמן עם הגר"ש אוירבך, הוא נזכר ומשחזר את הדברים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

הפגישה של ליברמן עם הרב אוירבך (צילום: באדיבות עמית סגל, חדשות 12)

מספר אותו גורם בכיר, כי פנו אליו עם הצעה לתמיכה כלכלית בסכום עתק של חצי מיליון דולר (!). לדבריו של אותו גורם ההצעה הייתה בתמורה להצבעה עבור משה ליאון, ולא לחיים אפשטיין, מועמד 'בני תורה' לראשות העיר.

"ניגשתי אל ר' שמואל", מספר הבכיר ל'כיכר השבת', "וסיפרתי לו על ההצעה. בחיוך הגיב לי כי עלי להמתין, שכן ההצעה תעלה והם יציעו סכום כסף גבוה יותר".

"וכך אכן היה. אותם גורמים חזרו אלי עם הצעה חדשה על סך 750,000 דולר. אך גם לסכום זה סירב ר' שמואל, שלא רצה לתמוך במועמדותו של משה ליאון".

הגורם מוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא ידוע לו על קשר בין הגורמים שהציעו את ההצעה הכספית לבין אביגדור ליברמן או מי מאנשיו.

גורמים בכירים נוספים ב'פלג הירושלמי' עמם שוחח 'כיכר השבת' אישרו אף הם כי ידוע להם על הצעות כספיות רבות שהגיעו אליהם כדי להסיר את מועמדת אפשטיין ולתמוך בליאון.

פנינו ל'ישראל ביתנו' לקבלת תגובה אולם זו לא התקבלה. לכשתתקבל נפרסמה. יצוין, כי ב'ישראל ביתנו' הכחישו טענות דומות שהועלו בפניהם.

כאמור, נושא הבחירות לראש העיר ירושלים, שב אל הכותרות בעקבות התיעוד שחשף אתמול עמית סגל, ליברמן הבטיח בין היתר למנהיג הרוחני דאז של הפלג הירושלמי, "לא יהיו כל המצעדים שעושים פה", כאשר כוונתו לסיכול מצעדי התועבה בעיר ירושלים.

הרב יוסף פטרוב הציג דרישה נוספת: "אנחנו רוצים התחייבות שליברמן יגיד 'אני לא ארשה שרק בחורי ישיבה יצטרכו להתגייס לצבא. אני לא אתן לזה לקרות בלי לכלול את הערבים'".

רגע לפני שליברמן עונה, מתערב אבי אבוחצירא, יועצו החרדי של ליברמן ודורש לעצור את התיעוד. מה ענה איווט? תלוי את מי שואלים.

בפלג הירושלמי טוענים שליברמן הסכים לדרישה. לעומת זאת, ב'ישראל ביתנו' מבהירים כי איווט סירב, וזו הסיבה ש'בני תורה' לא תמכו במשה ליאון.

מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נמסר בתגובה לחשיפת עמית סגל: "אני יכול להבין את הלחץ של החרדים. חוק הגיוס יעבור ככתבו וכלשונו. לביבי הייתי ממליץ להתרכז במודיעין על החמאס וחיזבאללה במקום בחומרי ארכיון. כל השאר זאת רכילות זולה שנשלפה מן הבוידם ומי שמפיץ אותה מבין שאין ביכולתו לעצור ממשלה לאומית ליברלית רחבה ללא חרדים וללא משיחיים".

יודגש, כי על פי המידע שבידי מערכת 'כיכר השבת', אין קשר בין ההצעה עליה מספר הבכיר בפלג הירושלמי לבין החשיפה על הפגישה שקיים ליברמן עם הרב אוירבך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר