ישראל בכוננות

דיווח: פעילי חיזבאללה חוסלו במתקפה הישראלית בסוריה

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו במתקפה הישראלית אמש בסוריה: "תהיה תגובה קשה" • המתיחות לשיא: רחפנים התפוצצו וגרמו לנזק במשרדי הארגון (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לבנון, הלילה (צילום: כלי תקשורת בלבנון)

כלי תקשורת בלבנון מדווחים הצהריים (ראשון) כי שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו במתקפה הישראלית אמש בסוריה: "תהיה תגובה קשה". המתיחות בגבול הצפוני לשיא: רחפנים התפוצצו וגרמו לנזק במשרדי הארגון.

על פי הדיווחים, השלושה שחוסלו הם חוסיין יוסף זיינב, יאסר אחמד דאהר ועלי חוסיין א-נמר. ברשתות החברתיות בלבנון פורסמו תיעודים מההלוויות של שניים מהם.

בתוך כך, המתיחות בגבול הצפוני נמשכת לאחר שבארגון חיזבאללה טענו כי רחפנים ישראלים חדרו הלילה ללבנון ואחד מהם התפוצץ במשרדי הארגון, ברובע הדאחייה, מה שגרם לנזק רב במקום. לדברי הארגון "תהיה תגובה קשה", וכי המזכ"ל חסן נסראלה יתייחס למתקפה במהלך נאומו הערב.

יצוין כי בניגוד לטענות של לחיזבאללה, תיעודים מזירת ההתרסקות מוכיחים כי הרחפנים שהתפוצצו במשרדי הארגון -יוצרו באיראן.

סעד אל-חרירי, ראש ממשלת לבנון התייחס לתקיפה הישראלית בסוריה ואמר: "מה שהיה הלילה ברובע דאחיה בביירות הוא מתקפה ישראלית גלויה על הריבונות של לבנון והפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם".

בהודעה מטעם צבא לבנון נמסר: "שני רחפנים של האויב הישראלי חדרו את המרחב האווירי הלבנוני מעל שכונת מועוואד שבדרום ביירות. הראשון נפל על הקרקע והתפוצץ, והשני התפוצץ באוויר וגרם נזק לרכוש. למקום הגיע מיד כוח צבא שכיתר את המקום ונקט בצעדים הכרחיים. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה בפיקוח הרשות המשפטית".

כזכור, הלילה התיר דובר צה"ל לפרסם כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כוח איראני שהתמקם בסוריה ותכנן פיגוע רחפנים כנגד ישראל. בהודעת דו"צ נאמר: "התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל שכלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר