ראיון מיוחד • צפו

שקד: ההסתה של איווט מזעזעת; מאכזב שיש לזה קליינטים

התקיפה בסוריה • היחסים עם ביבי • ההצעה לחסינות • ההסתה של איווט ויאיר • ההפרדה בהופעות • חוקי הגיוס והגיור • התמודדות 'עוצמה' וההבטחה לחרדים • יו"ר 'ימינה' שקד באולפן 'כיכר' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנהל אולפן: אריאל ליבא (תמונה: חיים גולדברג)

בחירות 2019: 23 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-22, יו"ר 'ימינה', שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, מתארחת לראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ומדברת על הכל. התקיפה בסוריה ופרסומה, היחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וההצעה לחסינות, ההסתה של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, חוקי הגיוס והגיור והיחסים עם הסיעות החרדיות.

התקיפה בסוריה: "המצב שבסוריה איראן מנסה להתבסס בסוריה ואנחנו מנסים למנוע ממנה לעשות את זה, זו מערכה שנמשכת כמה שנים. הציבור נחשף למציאות שיש כוחות איראניים שמנסים לבסס עצמם בסוריה ולהקים חזית צפונית קשה של איראן נגד מדינת ישראל".

פרסום התקיפה: "אני מקווה שהיו שיקולים נכונים, אני לא יודעת מה, היום אני לא נמצאת שם, בדרך כלל לא מפרסמים".

איילת שקד באולפן 'כיכר השבת'

היחסים עם נתניהו והמתקפות של 'הליכוד: "מאז שהוא פיטר אותי לא יצא לי לפגוש אותו. 'הליכוד' הכין סרטונים שליליים נגד 'ימינה'. אם באמת יוציאו אותם אז הם החליטו ללכת עם גנץ ואמיר פרץ".

ההצעה לנתניהו לחסינות מהיועמ"ש: "לא היה ולא נברא, אף אחד מטעמי לא הציע דבר כזה. אם מישהו הציע דבר כזה - זה שטות מוחלטת, אם מישהו אמר - זה לא על דעתי. זה קשקוש, לא היה על דעתי ולא בידיעתי".

ראש ממשלה תחת כתב אישום: "יש את החוק. על פי החוק הוא יכול, הוא צריך להתפטר רק כשיש פסק דין. הרעיון הוא שתהיה ביקורת שיפוטית על החלטת היועמ"ש. מבחינה ציבורית - צריך לחכות ולראות מה יהיה. אני מאחלת לו שכל התיקים ייסגרו. אם הם לא ייסגרו והיועמ"ש יחליט להגיש כתב אישום - נראה על מה כתב האישום ואז אנחנו נחליט".

איילת שקד באולפן 'כיכר השבת'

ההסתה של ליברמן ולפיד: "אני די מזעזעת, שימוש ציני על מנת לקושש קולות, אני מאוד מקווה שאף אחד לא קונה את זה. לפי הסקרים נראה שיש קצת קליינטים, אותי זה מאכזב. אנחנו מציגים בדיוק גישה הפוכה".

ההפרדה בהופעות: "כשהייתי במשרד המשפטים קיימתי ישיבות עם היועמ"ש, דעתו הייתה חד משמעית שהפרדה אינה הדרה. ראיתי שחוקקו את חוק איסור האפליה, המחוקק התכוון ודיבר על זה שאין כוונה לאירועים בהפרדה. גם לחרדים מגיע ליהנות מאירועי תרבות וחלקם לא ילכו אם זה לא יהיה בהפרדה. הפרדה זו לא הדרה".

היחסים עם החרדים: "בענייני דת ומדינה אנחנו ('הימין החדש ו'הבית היהודי' של הרב רפי פרץ. י-כ) מפלגות נפרדות. עם תפיסות עולם קצת שונות. בעניינים האלה, בהחלט, כל מפלגה שומרת על הזהות שלה".

איילת שקד באולפן 'כיכר השבת'

בקשת החרדים לשינויים בחוק הגיוס: "בוודאי שאסכים לשינויים. כל הסיפור הזה -אחיזת עיניים. מדובר בתיקונים שאין בהם מהות. במהות יש יעדים, הציבור החרדי והצבא צריכים לעמוד ביעדים, אחרת יופעלו סנקציות כלכליות. לא יקרה שום דבר אם נעשה את התיקונים".

התמודדות 'עוצמה יהודית': "עשיתי מאמצים כדי שעוצמה יהיו חלק מהגוש שלנו, בשביל אחדות צריך לוותר. הם לא עשו את זה וחבל. כרגע הם עושים מהלך של חוסר אחריות וסכנה לארץ ישראל. אני אומרת באופן ברור: אם מאה אלף קולות של הימין ילכו לפח - יכול להיות שתקום פה ממשלת שמאל. הצבעה למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה - מסכנת את גוש הימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר