עורך התחקירים

יצא לחופשה כדי לכתוב נאומים לגנץ, וננזף

עורך התחקירים של 'ידיעות' יהודה שוחט יצא לחופשה ללא תשלום, אך לא סיפר למעבידיו כי הלך להיות כותב הנאומים של ח"כ בני גנץ. 'ידיעות' בתגובה ביקשו ממנו להתפטר (ברנז'ה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בית ידיעות אחרונות (צילום: Moshe Shai/Flash90)

בתחקיר שערך העיתונאי נתי טוקר ב'דה מרקר' הוא חשף כי עורך דסק התחקירים של 'ידיעות אחרונות', יהודה שוחט, יצא לחופשה ומאחורי הקלעים משמש ככותב הנאומים של כחול לבן בני גנץ. בתגובה הוציא עורך 'ידיעות' מכתב חריף לשוחט בטענה כי "הציג מצג שווא".

לפני כשבוע, טוען טוקר, שוחט לקח חופשה ללא תשלום מ'ידיעות', כאשר הוא לא מיידע את המערכת מה הוא מתכנן בחופשה שהוא לקח והאם הוא מתכוון לחזור לתפקיד העריכה בעיתון.

שוחט, כך טוען טוקר, כתב לפני כשנה ספר יחד עם חבר הכנסת חילי טרופר מבכירי כחול לבן, שמקורב מאוד לראש המפלגה בני גנץ והוא ככל הנראה ליהק אותו לתפקיד של הכנת המסרים של המפלגה וכתיבת הנאומים של יו"ר המפלגה, כאשר כאמור אף אחד במערכת העיתון לא יודע זאת, לטענת טוקר.

בעקבות הפרסום של טוקר ב'דה מרקר' העורך הראשי של 'ידיעות אחרונות' הוציא מכתב חריף לשוחט בו הוא כתב לו: "כי הובא לידיעתו כי הוא יצא לחופשה תחת מצג שווא ותחת הסתרת עובדות, יתרה מכך במהלך החופשה שנטלת יצרת קשר עם מפלגת כחול לבן כדי לשמש כותב הנאומים של בני גנץ".

ליבנה הכעוס המשיך וכתב: "הדבר הזה הוא הפרת אימון ביחסי העבודה וכן זה בניגוד לנהלים של 'ידיעות' - שידועים לך טוב מאוד. אני מצפה כי תצור עמי קשר בשעה הקרובה ותודיע שלא תעסוק ככותב נאומים בניגוד לנהלים. אם לא תעשה כך אנקוט בצעדים המתבקשים על עבירה כזו של הפרת אמון".

שוחט אישר את הידיעה ל'דה מרקר', אך הוא סירב לתת תגובה. בכחול לבן מסרו ל'דה מרקר': כי "שוחט יצא לחופשה מ'ידיעות'".

מ'ידיעות' לא נמסרה תגובה ישירה לטוקר אך מכתבו של ליבנה הוא תגובה בפני עצמה המלמדת על כך שב'ידיעות' מדגישים כי לא ידעו על המינוי של שוחט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר