הכפייה החילונית

המפיקים הודיעו: המופע של מרדכי בן דוד בחיפה - בוטל

מפיקי המופע של מרדכי בן דוד בחיפה, שיועד לגברים בלבד, הודיעו כי למרות מאמציהם לקיום המופע בצורה פרטית, הוא בוטל. המפיק ל'כיכר': 'מנסים להרים אירוע מוזיקלי גדול' (ארץ)

מרדכי בן דוד (צילום: עזרא לנדאו)

המופע של הזמר מרדכי בן דוד, שהיה אמור להתקיים הערב בחיפה לגברים בלבד - התבטל סופית, כך הודיע הבוקר (שני) מפיק האירוע שלום וגשל.

וגשל התכוון בתחילה לקיים את המופע באופן פרטי וללא מימון העירייה, בעקבות פסיקת ביהמ"ש אתמול, אך להפתעתו הנהלת מרכז הקונגרסים בחיפה, מסרבת לאפשר את קיום המופע באופן פרטי, ככל הנראה מתך חשש שהדבר ישמש כעקיפה לפסיקת ביהמ"ש מאחר ומרכז הקונגרסים עצמו אינו גוף פרטי אלא נמצא בבעלות משותפת של חברת גב-ים והחברה הכלכלית לחיפה

"אנו מודיעים כעת סופית על ביטול הקומזיץ של מרדכי בן דוד שהיה אמור להתקיים הערב במרכז הקונגרסים בחיפה", הודיע וגשל, "לצערנו הרב, למרות הצעת השופט שנבצע את האירוע במימון פרטי, החליטה הנהלת מרכז הקונגרסים חיפה, להתעמר במגזר החרדי ובציבור רוכשי הכרטיסים, ולא לאפשר את קיום האירוע במתחם גם במימון פרטי".

אלא שלאחר שהובהר כי ביהמ"ש אסר רק אירוע במימון העירייה פנו עורכי הדין שייצגו את מרדכי בן דוד לבית המשפט בבקשה להבהיר כי פסק הדין עוסק רק במימון העירייה לאירוע (כפי שנכתב בפסק הדין עצמו) וכי אין מניעה לבצע את האירוע במימון פרטי, כפי שאף הציע השופט במהלך הדיון.

בבקשה, נאמר כי מרכז הקונגרסים מבקשים לקבל את הבהרת ביהמ"ש האם אפשר לקיים את האירוע במימון פרטי לאחר שנמכרו למעלה מ-1,300 כרטיסים.

השופט אברהם אליקים כתב בהחלטתו כי "הדיון הסתיים בפסק הדין, אין הליך של הבהרות לאחריו". ולאחר מכן כתב: "הדיון בתיק הסתיים, אין מקום להבהרות לאחר פסק דין".

בעקבות כך, שהשופט סירב לאשר את האירוע במימון פרטי, הוחלט על ביטולו הסופי. בתגובה, אמרו מפיקי המופע ל'כיכר השבת' כי "הדברים מדברים בעד עצמם".

ממרכז הקונגרסים נמסר: "אנו מחויבים להחלטת בית המשפט כמקובל במדינת ישראל".

בשיחה עם כתבנו איציק אוחנה, אמר שלום וגשל כי "לצערי הרב הרדיפה וההסתה נגד הציבור החרדי מקבלת ביטוי בכל מקום שבו אנו מסתובבים".

וגשל חשף ל'כיכר השבת' כי "צוות ההפקה מנסים להרים אירוע מוזיקלי גדול כדי לומר באופן ברור שלא נסכים לסתימת פיות ובמקרה הזה לסגירת המיקרופונים".

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, הגיב הבוקר להחלטת ביהמ"ש נגד קיום המופע לגברים בלבד, ואמר כי "להביא זמרים מכל העולם, זמרות מכל העולם, להביא את זה תוך כדי חילול שבת, זה בסדר. אבל שישבו כמה גברים, באולם סגור, וישמעו ערב שירה, זה לא תרבות".

"התרבות שלהם - היא תרבות, התרבות שלנו - היא לא תרבות", תקף גפני, "התהליך הזה הוא תהליך מסוכן, אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על הדבר הזה".

גפני תקף את השופטים והיועמ"ש ואמר: "לפי דעתי יש חוק בעניין, אבל החוק כנראה לא ברור לכמה שופטים במדינת ישראל. לפי דעתי הוא גם פחות ברור ליועץ המשפטי לממשלה, הוא צריך להיות ברור, אנחנו נתקן את החוק הזה".

"המציאות הזאת שאנחנו יכולים לחיות בארץ הזאת, ואנחנו יכולים לקבל תרבות כמו כל קבוצה אחרת באוכלוסייה, היא דבר פשוט, מובן מאליו, ולא ניתן לטירוף הזה להמשיך ולהשתולל בצורה הזאת", אומר גפני, "נתקן את החוק הזה שהוא יהיה ברור".

כזכור, אמש, לאחר דיון סוער החליט בית המשפט המחוזי בחיפה לאסור על קיום ההופעה שהייתה אמור להתקיים היום בחיפה לגברים בלבד עם הזמר מרדכי בן דוד, בנוסף השופט החליט לנזוף בעיריית חיפה.

השופט קבע בהחלטתו, כי "אין בפסק דין להביע עמדה כלשהי לגבי אופן התמיכה באירוע זה או אחר, ואין כל מניעה לתמוך גם באירועים לציבור החרדי ומוטב כי עיריית חיפה תלמד את הנחיות היועמ"ש ותפעל בהתאם".

עוד הוסיף השופט בהחלטתו, כי "החרדים בחיפה זכאים למימון פעילויות תרבות כמו כל ציבור אחר, אך ככל שמדובר בכספי ציבור, יש לפעול בהתאם לקווי הפעולה שהציע היועץ המשפטי לממשלה. כאשר סוגרים דלתות בפני נשים בשל תוכנו של האירוע, חייב להיות בסיס משפטי ועובדתי ראוי להחלטה שכזו. וזה לא הוצג על ידי העירייה".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי לא מצא סיבה מוצדקת לקיום האירוע של הזמר החסידי מרדכי בן דוד, בהפרדה ואמר כי "העירייה לא הציגה כל הצדקה".

בהודעה שמסר מנדלבליט, בערב שבת, נמסר כי "במקרה דנן, שבו מדובר על הופעה לגברים בלבד הנערכת ע״י הרשות המקומית ובכספי הציבור, נדרש בהתאם לאמות המידה כי תינתן הצדקה ברורה המתבססת על הבחנה רלוונטית עקב אופי האירוע. עם זאת, במקרה זה לא הציגה העירייה כל הצדקה של ממש לכך".

בסיכום דיון מיוחד שנערך בלשכת היועמ"ש, נקבע כי הפרדה במופעי תרבות של רשויות מקומיות יכולה להיות מוצדקת בהתאם לשורת אמות מידה, שאחת מהן היא הקפדה על שיוויון חומרי בין המינים, קרי-הקפדה על תנאים שווים ביחס לגברים ולנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר