אל תגידי שלא אמרנו: 6 דברים שאסור לומר לעולם בראיון עבודה

מה עובר בראש בזמן ראיון עבודה? הפקקים שהיו בדרך, ההתרשמות הראשונית מהחלל בו אתן יושבות ועוד ועוד. לכן, קבלו מדריך מתומצת של משפטים שאסור לומר אף פעם בראיון עבודה. חוק בל יעבור (מאמע)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פקקים בלתי נגמרים. כתמי הקפה מהבוקר שהבלייזר מתקשה להסתיר. עותק מודפס של קורות החיים שלכן שמתקמט ביד. מיליון ואחד דברים שועטים בראשכן כשאתן מתראיינות לתפקיד - וזו הסיבה שהבאנו לכן מדריך מתומצת ושימושי של משפטים שיכולים להצטייר בעיניכן כטריוויאליים, אך השמעתם תחסל כל צ'אנס ולו הקל ביותר, שתקבלו את הג'וב. הנה, שישה דברים שאין לומר בראיון עבודה. אף פעם:

"סליחה שאיחרתי..."

אפילו אם זה אומר להגיע 30 דקות מוקדם יותר (ובמקרה כזה, מומלץ לערוך סיבוב באיזור ולהראות את פניכן סמוך יותר לשעת הראיון שנקבעה מראש), תמיד תנו לעצמכן עודף זמן. להופיע מאוחר לפני שהתחלתן אפילו לפצות את פיכן - זהו חטא בסיסי של ראיונות עבודה שכדאי להמנע ממנו בכל מחיר.

"מה מדיניות החופשה שלכם?"

או במילים אחרות: "האם אוכל לבקש פסק זמן, אפילו לפני שהשגתי את התפקיד?". מעסיקים מחפשים מועמדים המשתדלים ומתאמצים להגיע לעבודה בכל יום (ובצדק) וכל דיבור על נטילת ימי חופש הוא דגל אדום עבורם.

"לאיזה תפקיד אפשר להתקדם הלאה?"

אם במקום הראיון מחפשים מזכירה, אל תשאלו מתי תקודמו לתפקיד ניהולי. התראיינו כמו שצריך לתפקיד הנדרש – ובדקו את אפשרויות הצמיחה שלכן במקום, ברגע שתקבלו את העבודה.

"לא הסתדרתי עם הקולגה לשעבר (או הבוס)"

גם אם זה נכון, עדיף לשמור את המידע הזה לעצמכן. מעסיקים פוטנציאליים רוצים להאמין שאפשר להסתדר ולהנות מחברתו של כל אחד ואחת במשרד.

"מה את עושה כאן?"

עשו את המחקר שלכן. בחדשות, באזכורים בעיתונות, ברשת. קראו כל מה שתוכלו על המראיין האופציונלי ובואו מוכנות להשוויץ בידע שלכן.

"אין לי עוד שאלות"

מעסיקים מחפשים מרואיינים שמעוניינים ומעורבים. היו כנות ושאלו שאלות על כל מה שאתן לא מבינות או שאתן רוצות לדעת עליו, בצורה אלגנטית ומנומסת. זכרו, לא הביישן למד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית