הקרב על חב"ד

מכתב רבני הפלג המשיחי ותגובת 'עוצמה'

רבנים המזוהים עם המשיחיסטים בחב"ד חתמו על מכתב עם קריאה להצביע רק עבור מפלגות שיעברו בוודאות את אחוז החסימה • ראשי 'עוצמה' חתמו על מכתב למשפיעים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר עם כיפת 'יחי' (צילום: David Cohen/Flash90)

רבנים ומשפיעים בחסידות חב"ד המזוהים עם הפלג המשיחי, פרסמו היום (שני) מכתב בו הם קוראים לציבור להצביע רק עבור מפלגות שיעברו בוודאות את אחוז החסימה.

יצוין כי מדובר בקריאה חריגה, שכן על פי הוראת הרבי מליובאוויטש, בחסידות חב"ד נמנעים מהבעת עמדה פוליטית. המכתב עשוי לפגוע בבסיס הכוח של מפלגת 'עוצמה יהודית', שעל פי הסקרים, עדיין אינה עוברת את אחוז החסימה.

בפתח המכתב הם מציינים את דעת הרבי מחב"ד שיש להשתתף בבחירות. "כל אחד מהחרדים ויראים לדבר ה' צריך להשתתף בבחירות ולהצביע בעד ברשימות החרדיות ביותר. יש להיזהר שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד''.

"אסור לתמוך במפלגה המנהלת משא ומתן על דבר נתינת שטחים מארץ הקודש, או המנהלת משא ומתן על אוטונומיה מכל סוג שהוא לנכרים".

בהמשך מכתבם הם קוראים להצביע "רק לרשימה שיש לה חזקה ברורה, שאכן תעבור את אחוז החסימה ללא כל ספק ופקפוק''.

במקביל, ראשי 'עוצמה יהודית' חתמו היום על מכתב אותו שיגרו אל רבני ומשפיעי חסידות חב"ד, בו הם מתחייבים: "לא נשב באף ממשלה שתדבר על מסירת שטחים, החרבת יישובים או אפילו קידום תוכנית האוטונומיה".

"כידוע לכם אנו הרשימה היחידה שתואמת לעמדתו של הרבי וכל שאר המפלגות כבר הודיעו כי יישבו בממשלה שתקדם את תוכנית מסירת השטחים הגדולה, המכונה "מתווה טראמפ" העלולה להמיט אסון היל"ת ולהעמיד בסכנת פיקוח נפש עצום מליוני יהודים רח"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר