לאחר בדיקה

חיזבאללה: שני הרחפנים נמצאו ממולכדים

בארגון הטרור הלבנוני פרסמו הלילה כי לאחר בדיקה שני הרחפנים שהתרסקו בתחילת השבוע בביירות היו ממולכדים, אך אחד מהם לא התפוצץ. ישראל לא מגיבה להאשמות (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד הרחפנים שהתרסק בביירות (צילום: תקשורת לבנונית)

ארגון הטרור הלבנוני, חיזבאללה, פרסם הלילה (שלישי) כי בניגוד למה שטען בתחילה, גם הרחפן שלא התפוצץ ונפל בביירות היה ממולכד, אך ככל הנראה לא התפוצץ בגלל כשל במטען.

"אנו מכריזים כי שכונת הדאחייה הותקפה בשבת בלילה באמצעות שני רחפנים ממולכדים - הראשון כשל והשני התפוצץ", נכתב בהודעת הארגון. "אנחנו שמים את המידע הזה מול הלבנונים ודעת הקהל ותושבי הדאחייה".

כזכור, בליל מוצאי שבת התרסקו שני רחפנים ברובע הדאחייה בביירות שם נמצאים בכירי הארגון. לפי הדיווחים בלבנון, הרחפן הראשון התפוצץ וגרם לנזק כבד למרכז התקשורת של חיזבאללה, וכעבור 45 דקות הגיע רחפן נוסף שהתרסק אך ללא פיצוץ.

בלבנון טענו בתחילה כי מדובר ברחפן שנועד למטרות מודיעין דבר אותו הם מכחישים כעת לאחר הבדיקה שעשו לטענתם לרחפן.

בחיזבאללה מיהרו להאשים את ישראל בשליחת המל"טים אך על פי מומחים שבחנו את התמונות שפרסם ארגון הטרור מדובר דווקא ברחפנים מהסוג שאיראן מייצרת.

למחרת התקרית התייחס אליה מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום שנשא. הוא האשים את ישראל בשיגור הרחפנים, איים בתגובה ואמר כי "עשתה דבר מאוד מאוד מסוכן". הוא טען כי "מדובר בהתקפה הישראלית הראשונה מאז 2006", ואיים: "נגמרה התקופה שבה ישראל יכלה לתקוף בלבנון ולהישאר בטוחה".

אתמול אמר נשיא לבנון מישל עאון כי "תקיפת הרחפנים הישראלית זהה להכרזת מלחמה". עאון התייחס גם לתקיפה שיוחסה לישראל בבקעת הלבנון אך לא אומתה ואמר כי "שני האירועים הללו מהווים הפרה של החלטה 1701". גם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי התייחס למתקפת הרחפנים ואמר כי מדובר ב"הפרה ברורה של הריבונות הלבנונית".

בישראל כרגיל לא התייחסו כלל לטענות הלבנוניות אך גם לא הכחישו אותן באופן רשמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר