לאחר התקיפה בלבנון

זו התוכנית של חיזבאללה: "תגובה מחושבת, לא מלחמה"

גורמים המקורבים לארגון הטרור חיזבאללה סיפרו לסוכנות 'רויטרס' על התגובה המתוכננת למתקפת הרחפנים - מתקפה מחושבת, שלא תצית מלחמה. "אין לדעת איך הדברים יתפתחו", אמרו (חדשות)

הזירה בה התפוצץ אחד הרחפנים והרחפן שלא התפוצץ (צילום: טוויטר, תיעוד ערבי)

"מתקפה מחושבת, שלא תצית מלחמה", זו תכנית התגובה של ארגון הטרור חיזבאללה, כפי שחושפים הערב (שלישי) שני גורמים המקורבים לארגון.

השניים, מסרו לסוכנות 'רויטרס', כי בתגובה למתקפת הרחפנים ברובע הדאחייה בביירות, בירת לבנון, מתכנן חיזבאללה מתקפה מחושבת באופן שלא תצית מלחמה עם ישראל.

הם הדגישו בשיחה עם 'רויטרס' כי בניגוד לדבריו של נשיא לבנון, מישל עון, כי תקרית הרחפנים היא הכרזת מלחמה מצדה של ישראל, הרי ששני הצדדים לא מעוניינים במלחמה.

"הכיוון עכשיו הוא לבחור במתקפה מחושבת, אבל אין לדעת איך הדברים יתפתחו", הבהירו השניים.

הרחפן שלא התפוצץ (צילום: טוויטר, תיעוד ערבי)

בתקשורת הערבית דווח כי צה"ל תקף בלילה שבין ראשון לשני בדרום ביירות. בחיזבאללה טענו כי מדובר במתקפה באמצעות רחפני נפץ והיעד היה מרכז התקשורת של הארגון, שנפגע במתקפה. מנגד, גורמי מודיעין מערביים טענו שלא סביר שזה היה יעד התקיפה של מי ששלח את הרחפנים.

עיתון ה"טיימס" הבריטי דיווח כי התקיפה כוונה נגד אתר שבו אוחסנו אמצעים איראניים לדיוק טילים. העיתון ציטט גורמי מודיעין שאמרו כי היעד היה מחסן שנמצא בסמוך לאזור שבו התרסקו הרחפנים, ובו ציוד תעשייתי מתקדם לערבוב דלקים, שנועד לדייק טילים לרמה גבוהה.

בתמונות שהופצו מהזירה נראה כי למערבל לערבוב הדלקים שמיוצר באיראן נגרם נזק משמעותי, ואילו רכיב המשמש לשליטה ממוחשבת, הושמד.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, האשים את ישראל בתקיפה ואיים בתגובה חריפה. "מטוסים ישראלים ללא טייס מעל שמי ביירות זו התפתחות מאוד מאוד מסוכנת, אם נשתוק על ההפרה הזו זה ייצור מצב מסוכן בלבנון", אמר נסראללה.

היום, הגיב שראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לאיומיו של נסראללה והציע לו להירגע. "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם", אמר נתניהו, "אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

הזירה בה התפוצץ אחד הרחפנים (צילום: טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר