מבכירי כוח קודס

ג'ואד ע'פארי, זה המפקד האיראני שנכשל בפיגוע הרחפנים

גנרל ג'ואד ע'פארי, הנמצא תחת פיקודו של מפקד כוח קדס, קאסם סלימאני, הוא המפקד האחראי לניסיון פיגוע הרחפנים של איראן, שסוכל במוצ"ש. הוא גייס את המחבלים ופיקח על הפיגוע (צבא)

ג'ואד ע'פארי (צילום: דובר צה"ל)

גנרל ג'ואד ע'פארי, הנמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח קדס, קאסם סלימאני, הוא המפקד האחראי לניסיון פיגוע הרחפנים של איראן, שתוכנן לצאת משטחה של סוריה וסוכל במתקפה של צה"ל במוצאי שבת, כך חושף הערב (שלישי) צה"ל.

מבנה הפיקוד (צילום: דובר צה"ל)

ע'פארי, מבוגרי מלחמת איראן-עיראק, הוא מבכירי כוח קודס - הכוח החשאי של משמרות המהפכה האיראניים הפועלים ברחבי העולם. הוא משמש כיום כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה, ומוביל את מאמצי ההתבססות באזור.

לפי צה"ל, תחת ע'אפרי פועלים עשרות אלפי שיעים מלאומים שונים הפועלים ברחבי סוריה, בין היתר בדמשק, חלב ובמזרח סוריה. גנרל ג'ואד ע'אפרי גייס את הפעילים, דאג להכשרתם ופיקח על הוצאת ניסיון הפיגוע לפועל.

כוח קודס האיראני במהלך ניסיון הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

הפעילים, יאסר אחמד צאהר, חסן יוסף זאביב ושני פעילים נוספים, עברו הכשרה לשימוש ברחפנים באיראן, ניסו לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל מאזור ערנה בליל שישי האחרון ונכשלו, אך כאשר ניסו לבצע ניסיון שידור נוסף במוצאי שבת - הותקפו.

שני פעילי הטרור שחוסלו (צילום: דובר צה"ל)
היעדים שהותקפו (צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, צה"ל חושף כי השיק חשבונות דיגיטל של דובר צה"ל בשפה הפרסית, שנפתחו ברשתות המובילות באיראן: טוויטר, טלגרם ואינסטגרם בשם "צבא ההגנה לישראל". זו הפעם הראשונה שדובר צה"ל פותח פלטפורמת הסברה רשמית לקהל האיראני.

עם פתיחת החשבונות בפרסית, יפעיל דובר צה"ל פלטפורמות ב-6 שפות: עברית, אנגלית, ערבית, צרפתית, ספרדית ופרסית. לחשבונות אלה מילוני עוקבים בכל העולם, והן משמשות כלי מול קהלים רבים.

חשבון האינסטגרם של דובר צה"ל בפרסית (צילום: דובר צה"ל)
חשבון הטוויטר של דובר צה"ל בפרסית (צילום: דובר צה"ל)

בדובר צה"ל הסבירו כי ההחלטה על הקמת הפלטפורמות התקבלה בחודשים האחרונים והיום הועלה בה לרגל השקתה תרשים הפיקוד והשליטה של חוליית כוח קודס שהובילה את הפיגוע שסוכל בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר