פרסום ראשון

מכריזים מלחמה: ח"כי 'דגל' יגיעו לשכונת המאבק בבית שמש

הקרב החרדי בעיר בית שמש נגד ראש העיר עליזה בלוך - בעקבות המחסור בגני ילדים חרדים, מתלהט. מחר יגיע לעיר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כחלק מהמאבק (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הקרב החרדי בעיר בית שמש נגד ראש העיר עליזה בלוך - מתלהט. אם עד כה היה נראה כי מדובר במאבק נקודתי על מחסור בהקצאות למגזר הליטאי, כעת נראה כי במפלגת 'דגל התורה' נחושים להכריז מאבק נגד ראש העיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מחר (רביעי) צפויים יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וח"כ יצחק פינדרוס להגיע לעיר בית שמש שם ייתנו הצהרה נגד מדיניות העירייה בסוגיות הבוערות.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', קבוצת אברכים, תושבי שכונת בר אילן בעיר, החלו במאבק נגד עיריית בית שמש והעומדת בראשה זאת בשל מחסור חמור במבנים לגני ילדים בשכונה.

בשכונה הוותיקה מתגוררים כ-200 משפחות מהמגזר הליטאי, משפחות צעירות ברובן. בשנים האחרונות למדו ילדי השכונה בגנים בדירות שכורות, זאת לצד ניסיונות חוזרים ונשנים לקבל מבני - עוד בתקופתו של ראש העירייה משה אבוטבול, אך ללא הצלחה.

לקראת שנת הלימודים הקרובה נותרו החרדים עם דירה אחת, כאשר עשרות ילדים מצאו את עצמם ללא מבנה לקראת שנת הלימודים הבאה.

המאבק שהחל בקול ענות חלושה, הפך למאבק גדול אותו מובילה המפלגה הליטאית. ביטאון המפלגה הקדיש עד כה כתבות נרחבות לצד כותרות שער נגד ראש העיר. הנציגים החרדים מ'דגל התורה' נזהרים, ובשלב זה תוקפים את מדיניות העירייה ולא את ראש העיר עצמה.

אך נראה כי מה שהיה עד כה, לא עוד. כאמור, מחר צפוי להגיע לעיר ח"כ משה גפני שייפגש עם רב הקהילה ונציגי המפלגה בעיר. בכיר בתנועה אמר ל'כיכר השבת' כי עליזה בלוך תצטייר מעתה על ידי 'דגל התורה' כ"אויבת החרדים" בעיר.

'דגל התורה' עלולה להיתקל בבעיה דומה למלחמה שניהלה בחיפה מול יונה יהב, זאת בשל העמידה האיתנה של 'אגודת ישראל' לצידה של עליזה בלוך.

במאבק הזה, נראה כי ב'דגל התורה' אימצו אויבים נוספים מלבד עליזה בלוך. סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (נציג גור) הפך לאחת המטרות להתקפה מצג אנשי השכונה הליטאיים.

הבוקר, בעת כינוס מנהלים הותקף ארנרייך על ידי קבוצת אברכים בצעקות. האברכים זעקו לעברו: "עוד חודש יום הדין תתבייש לך". גם ראש העיר בלוך הותקפה על ידי האברכים בצעקות.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי ביום חמישי צפויה להיערך עצרת ענק ברחובה של עיר נגד ראש העיר בהשתתפות רבני השכונה ונציגי 'דגל התורה', לצד ח"כ אורי מקלב. העצרת תיערך בשילוב תפילת יום כיפור קטן.

הערב, במהלך ביקורו של שר החינוך הר ברפי רפץ בעיר, הפגינו התושבים עם שלטים.

תגובת עיריית בית שמש: "ילדי שכונת בר אילן הינם בהחלט שווי זכויות כמו כל ילדי העיר. מייד עם כניסתה לתפקיד ראש העיר לפני כ-8 חודשים כינסה דר' עליזה בלוך יחד עם ממנה אגף החינוך סגן ראש העיר הרב ארנרייך את הצוות המקצועי כהערכות ראשונית לפתיחת שנת הלימודים.

"לצערנו הרב התגלה לנו מצב אבסורדי אלפי כיתות לימוד חסרות, קצב בניה איטי והרשאות לא מקודמות. כידוע תושבי בית שמש הורגלו במשך למעלה מעשור ללמוד בדירות ומחסנים, קראוונים ומקומות מאולתרים כחלופות לכיתות לימוד.

"הנהלת העירייה שמה לה כמשימה ראשונה במעלה להסדרת כיתות לימוד לכלל תושבי העיר, אולם התהליך לוקח זמן וחוסרים של עשור לא מתוקנים בשנה אחת.

"בתקופה האחרונה השיגה ראש העיר יחד עם הרב ארנרייך הרשאות בנייה ל-140 כיתות חדשות ובתקופה הקרובה אנו אמורים לקבל הרשאות נוספות. מדובר בהיקפים שאין להם אח ורע בשום רשות מקומית בארץ.

"עיריית בית שמש רכשה עשרות מנ״דים והשקיעה מיליוני שקלים בשיפוצים ותשתיות למבני חינוך במגזר החרדי על כל גווניו, ספרדים, ליטאים וחסידים לקראת שנת הלימודים הקרובה.

"גם לתושבי בר אילן הוצעו מספר חלופות אולם עסקנים מקומיים מנסים לגרור למחלוקת מיותרת בעיר, דבר שרק יקשה להעניק פתרונות יצירתיים בעתיד. מי שמשמיץ, עושה רעשים תקשורתיים וכותב גרפיטי לא הופך את הטענה שלו לצודקת יותר או לנכונה. בית שמש היא עיר של דיאלוג ושל כבודו היא סיימה להיות סמל של קונפליקטים ומאבק ויעידו על כך עשרות מנהלי המוסדות והעמותות שיודעים וידעו לנהל שיח מכבד. נעשה הכל כדי לבנות את בית שמש כעיר מכבדת בה יש מקום לכולם".

(צילום: נפתלי נ.)
(צילום: נפתלי נ.)
(צילום: נפתלי נ.)
(צילום: נפתלי נ.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר