צפו בראיון

מרדכי בן דוד תוקף: "זה הזוי, שלטון יהודי שרודף את הדת"

גדול הזמר החסידי בראיון באולפן 'כיכר השבת' מסביר למה ההופעה בחיפה היתה לגברים, ומה הוא יעשה עם הכסף מההופעה מחר, "הופעתי בכל העולם, ורק במדינת היהודים ביטלו לי הופעה" (ארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד הגיע לישראל כדי להופיע בקומזיץ של בחורי הישיבות בחיפה, בראיון מיוחד שהוא מעניק ל'כיכר השבת' הוא מספר על קורות השבוע האחרון ואיך במקום להיות באולם ההופעות הוא מצא את עצמו באתרי החדשות ובמסדרונות בית המשפט וכמובן גם על הופעת ה"מלחמה" שהוא מקיים בתגובה במוצאי שבת.

"זה הזוי, הזוי מאוד. קשה לי להבין את זה, אני באתי לארץ כדי לשמח בני ישיבה בבין הזמנים, הרי אין להם עוד הזדמנות במהלך השנה, גם אם יש הופעה נפרדת זה לא מקום שמתאים לבחורי ישיבה, ולכן רציתי לבוא ולשמח אותם. ובצפון הזמינו אותי לשיר".

"קמו כמה נשים שכביכול דואגות לנשות עם ישראל ואמרו איך אפשר להדיר נשים. הן לא מבינות שאישה דתית לא מעונינת להשתתף בהופעה של הבחורים", תקף מרדכי בן דוד.

הזמר התייחס לתחושותיו בנוגע לבית המשפט, "בחיים לא הייתי בבית משפט, זו הפעם הראשונה שאני בבית משפט. מעכשיו אני אתחיל לכוון יותר ב"והשיבה שופטינו כבראשונה", אנחנו הגענו לארץ ישראל אחרי 200 שנות גלות ויהודים קפצו משמחה שהגיעו לארץ ישראל ופתאום יש לך שלטון יהודי שרודף את הדת, זה עצוב".

"כתוב "ולא תקיא הארץ אתכם" אם הם לא יקבלו את המסר מהר מדי גם הם יצטרכו ללכת הביתה", מזהיר הזמר.

הוא סיפר כיצד חש כשהבין שההופעה שלו מבוטלת, "אני לא מבין את זה, זה הזוי, אני הייתי בשוק. אני לא האמנתי ששופט יהיה מסוגל לבטל לי את ההופעה. בחיים לא קרה לי כזה דבר שביטלו לי הופעה, אני מופיע כמעט חמישים שנה כן ירבו ואני מופיע בכל העולם בחיים לא היה בעיה רק בארץ הקודש אומרים שאסור להופיע בנפרד? העיקר לערבים מותר יש להם כניסות נפרדות מהכסף של המדינה אבל לנו אסור".

למרות הצהרות המלחמה של מפיקי המופע שמתוכנן בבנייני האומה בירושלים במוצאי שבת הקרובה בן דוד מפויס יותר, "אני לא חושב שזה מופע נגד, אנחנו רוצים לעודד את הבחורים שממש נפגעו מזה שהמופע בוטל, מכרו שם בחיפה הרי אלף שלוש מאות כרטיסים והבחורים נשארו עם טעם מר".

"המופע הזה במימון פרטי ואני בא כנראה בהתנדבות, כדי להביע עמדה שזה ארץ הקודש ואנחנו מתנהגים על פי דין תורה, לא יעזור להם כלום אנחנו נקיים הופעות על פי רוח התורה".

"השופט אמר שאי אפשר לעשות הופעות נפרדות בכסף ציבורי, אם אנחנו רוצים שנעשה את זה בכסף פרטי, למחרת בבוקר העורך דין שלנו הגיש בקשה לעשות את זה פרטי והשופט אמר אני כבר נתתי את הפסק שלי ואי אפשר לחזור אחורה, זו התנכלות".

בן דוד מצהיר כי ההכנסות מהמופע ישמשו לקידום הופעות נוספות, "אנחנו מקווים לקדם כל מיני פרויקטים לטובת הציבור החרדי וההכנסות מההופעה ישמשו לצורך הזה של עוד הופעות על פי רוח התורה".

הוא מצהיר כי המופע בבנייני האומה צפוי להיות מלא הפתעות "המופע יהיה העתקה ממה שאמור היה להיות בחיפה אבל פלוס פלוס. מי שיגיע יראה אני לא עושה לזה ספוילרים".

מרדכי בן דוד מתייחס לנושא ההימנעות שלו ממופעים מעורבים ואומר, "ויתרתי על הרבה כסף ותמיד ראיתי שהקדוש ברוך הוא מחזיר לי את זה ממקום אחר. אספר לך סיפור מעניין ב'האסק' הראשון הלכנו לבקש ברכה מהרבי מחב"ד וכשהגענו למועד ראינו שהמכירות צולעות אז כתבנו מכתב לרבי ושאלנו אותו האם אפשר לעשות איזור אחד עם ישיבה מעורבת כדי להגביר את מכירת הכרטיסים שנועדו לתרומות עבור נזקקים, והרבי השיב לנו כל הנ"ל אינו משנה פסיק ממה שכתוב בשולחן ערוך. כמובן שכל הכרטיסים נגמרו ולא היה מקום".

הוא התייחס לכך שישנם הופעות בהן הוא מופיע שלא בנפרד ומסביר, "אני כבר הרבה שנים מופיע רק בנפרד ופעם אחת שאלתי על זה רב והוא אמר לי שאם זה במקום חרדי זה חייב להיות נפרד, אך אם אתה הולך למקום שלא מבינים כלום - אין בעיה וכך אכן נהגתי באחד המקומות הנידחים ברוסיה שם הופעתי במעורב".

"סיפור דומה היה לי עם רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן, הוא הגיע לאולפן שהיינו זה היה בשלושת השבועות והוא ביקש ממני לנסוע למקומות נידחים ברוסיה אמרתי לו אבל זה שלושת השבועות, הלכתי לשאול את ר' שלמה זלמן והוא אמר לי שאם זה לצורך חיזוק יהודים מותר לי לנסוע ולהופיע".

צפו בראיון המלא:

המופע בבנייני האומה יתקיים במוצאי שבת בשעה 21:30

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר