דיווח בארה"ב

מתקפת סייבר סיכלה השתלטות איראנית על מכליות נפט

בכירים בארה"ב טענו כי מתקפת סייבר מוצלחת שביצעו נגד ממשרות המהפכה, הביאה למחיקת מידע קריטי, כך שאיראן לא השתלטה על מכליות נפט נוספות במפרץ הפרסי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ה"ניו יורק טיימס" מדווח בשם גורמים בכירים בארה"ב כי מתקפת סייבר אמריקאית נגד איראן, הביאה להפסקת ההשתלטויות העוינות על מכליות נפט במרץ הפרסי.

לפי אותם גורמים, במסגרת מתקפת הסייבר, מחקו מאגר מידע חיוני של משמרות המהפכה, שהיה קריטי להשתלטות על מכליות הנפט, כך שזה שיבש, לפחות באופן זמני, את הפעילות האיראנית.

עוד דווח כי איראן טרם הצליחה לשחזר את המידע שנמחק במתקפה ולחדש את פעילות מערכות המחשב, שכללו בין היתר רשתות תקשורת צבאיות.

לפני אישור מתקפת הסייבר, חששו בבית הלבן כי כתוצאה מכך, יצליחו האיראנים להתחקות אחרי הפעילות האמריקאית בתחום הסייבר, וללמוד מכך.

עוד דנו בשאלת התועלת מול הנזק, הכוללת בין היתר את אובדן הגישה של הביון האמריקאי לרשתות קריטיות המשמשות את משמרות המהפכה.

על פי הדיווח, המידע שנמחק במהלך הפעולה סייע לטהרן לבחור אילו מהמכליות המפליגות במפרץ יהיו יעד לתקיפה של משמרות המהפכה. בנוסף נטען כי מערכות הגנה אוויריות ומערכות טילים איראניות לא נפגעו במתקפה, בניגוד לדיווחים שונים בכלי התקשורת.

נורמל רול, בכיר לשעבר במערך המודיעין האמריקני, אמר כי פעולות הסייבר של ארצות הברית נועדו לשנות את התנהגותה של איראן מבלי ליצור סכסוכים רחבים יותר. "הפעולות הללו מבטיחות שהאויב יבין מסר אחד: שלארצות הברית יש יכולות שעדיף לו שלא ייעשה בהן שימוש, וייטב לכולם שיחדל מהתנהגותו", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר