מפתיע

נתניהו התחייב לעזור לעולים להר הבית

במסגרת ההסכם שנחתם בין הליכוד לבין 'זהות', מילא ראש הממשלה בנימין נתניהו את בקשת היו"ר פייגלין והתחייב לשפר את השירות לעולים אל מקום המקדש תוך איסור הלכתי מובהק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהודים על הר הבית (צילום ארכיון: חיים קרויזר, בני עליה)

מזעזע: ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב היום (חמישי) ליו"ר 'זהות' משה פייגלין, לסייע ליהודים העולים להר הבית.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, שנועד להביא לפרישת 'זהות' מהמירוץ לבחירות הקרובות תוך זריקת קולות של אנשי ימין, ישנו חלק המוגדר כ"סדר יום לאומי משותף". באחד מסעיפיו, מופיעה ההתייחסות לנוהג האסור של העליה אל מקום המקדש.

וכך נכתב, בסעיף 4.6, כמהלך אותו מתכוין ראש ממשלת ישראל ליישם אם ייבחר שוב לתפקידו: "שיפור השירות, המידע וקיצור זמן ההמתנה להר הבית".

ב'מטה ארגוני המקדש' כמובן מברכים על צעד זה, ובהודעה שפרסמו נכתב כי הם "מגדירים כהיסטוריה את חתימתו הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיפור השירות בהר הבית".

נתניהו ופייגלין, לאחר הצהרתם המשותפת, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מדובר בתקדים היסטורי: לראשונה מאז ששת הימים שראש ממשלה בישראל מתייחס בפומבי, ואף מתחייב, ובכתב, לשיפור היחס ליהודים בהר הבית", טוענים במטה.

לדבריהם, "לאחר ארבע שנים של מהפך חיובי בהר הבית, בקדנציה האחרונה, אנחנו בטוחים שהאמירות החיוביות ימצאו את ביטויים בהתקדמות יהודית נוספת במקום המקדש".

כידוע, דעתם של כל פוסקי ההלכה היא שחל איסור כרת לעלות להר המקודש בימינו, ואף הרבנות הראשית פרסמה את דעתה זו - גם בשנים בהן עמדו בראשה רבנים שנחשבו משויכים לציונות הדתית.

מעבר לכך, קיימת ההערכה הקבועה בקרב גורמי הביטחון, כי עליה המונית ומתמשכת למקום הרגיש, עלולה לגרום להתלקחות ביטחונית גדולה מצד הפלסטינים השולטים כיום על ההר, סביב מסגד 'אל אקצא'.

הסעיף המדובר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר