המתיחות בצפון

החיזבאללה מאיים להגיב תוך 72 שעות על פעולות ישראל

ארגון הטרור השיעי מאיים להגיב על תקיפות המל"ט שמיוחסות לישראל. על פי מקורות בלבנון הוא מתכוון תוך 72 שעות לנסות לפגוע בחיילים ישראלים. דריכות של צה"ל בגבול הצפון (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

ארגון הטרור הלבנוני, חיזבאללה מאיים הגיב לשתי התקיפות המיוחסות לישראל בתוך 72 שעות, כך על פי מקורות לבנוניים ששוחחו עם העיתון הכוויתי אל-ראי.

על פי המקורות, חיזבאללה שואף לגבות מחיר דומה לזה שהוא שילם - חייהם של שניים או שלושה ישראלים.

עוד טענו המקורות בעיתון, כי ארה"ב וצרפת ביקשו להרגיע את מזכ"ל הארגון חסן נסראללה כדי למנוע התלקחות אזורית, והעבירו התחייבות ישראלית, לכאורה, שלא להגיב במקרה שהארגון יפיל מל"ט. אולם, לדברי המקורות, חיזבאללה דחה את ההצעה.

עוד נטען מפי המקורות, כי לישראל יש מידע על אלפי עמדות חיזבאללה בדרום לבנון, בבקעת לבנון ובמקומות נוספים - אשר עשויים להיות יעדים להפצצה. כתוצאה מכך, אלו צפויים להתפנות במקרה של התקפה של חיזבאללה נגד מטרות ישראליות.

המתיחות בצפון הביאה גם את צה"ל להכריז על עוצר יציאות לכמה חטיבות לוחמות בפיקוד הצפון עד להודעה חדשה מחשש להתלקחות בגבול.

אתמול הודיעו האמריקאים כי ארה"ב הטילה סנקציות על הבנק הלבנוני "ג'מאל טראסט בנק" מחשד שהוא קשור לחיזבאללה. עוד נאמר בהודעת משרד האוצר כי הבנק לכאורה אפשר לארגון הטרור לבצע העברות כספים למשפחות של מחבלים מתאבדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך הלילה (שישי) על ההחלטה ומסר: "אני מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על בנק לבנוני שמשמש כזרוע מימון איראנית לארגון הטרור חיזבאללה. זהו מהלך חשוב שנועד להפעיל לחץ על איראן וגרורותיה שפועלות נגד מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר