ממשאית דואר

שוב אירוע ירי בארצות הברית: חמישה נהרגו

אדם שזהותו עוד לא פורסמה חטף משאית דואר סמוך לעיר אודסה שבטקסס ארה"ב ופתח בירי לעבר שוטרים ועוברים ושבים. חמישה נהרגו ביניהם תינוקת בת שנה וחצי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפקד משטרת אודסה (צילום: KWES)

חמישה בני אדם, ביניהם תינוקת בת שנה וחצי, נהרגו הלילה (ראשון) בעיר אודסה שבמערב טקסס לאחר שאדם חטף משיאת דואר והחל לירות ממנה באקראי על עובדים ושבים. בנוסף להרוגים 21 בני אדם נפצעו. המשטרה המקומית ירתה ביורה למוות. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן על הירי ועל החקירה שנפתחה.

מפקד משטרת אודסה, מייקל גרק, מסר כי בין הנפגעים לפחות שלושה שוטרים ואנשי אכיפת חוק. עוד מסר כי המשטרה מאמינה שאדם אחד ביצע את הירי, למרות שבתחילה מסרה המשטרה כי ייתכן ויש יותר מיורה אחד. "כשהוא הוצא מהתמונה, לא היו יותר נפגעים", אמר גרק.

גרק סיפר במסיבת עיתונאים שקיים, כי היורה הוא אדם לבן בשנות ה-30 לחייו. בניגוד למקרים הקודמים בהם שם היורה פורסם מיד, מפקד המשטרה סירב בינתיים לנקוב בשמו, אך אמר כי יש לו מושג לגבי זהותו אך עד שהוא לא יזוהה לחלוטין הוא לא יכול לפרסם את שמו. עוד סיפר כי היורה נהרג בכניסה למתחם הומה אדם באודסה וסירב להתייחס למניע של היורה.

התקרית החלה לאחר שהיורה, שעשה דרכו על הכביש המהיר ממידלנד לאודסה נעצר במחסום תנועה קצת אחרי השעה 15:00 בצהריים (שעון מקומי) וירה לעבר השוטר ברובה מהחלון האחורי של הרכב. לאחר מכן הוא עשה דרכו לכיוון מערב עד שיצא בכביש לאודסה. שם פתח באש לעבר עוברים ושבים. "בשלב מסוים החשוד שדד משאית דואר ונטש את רכבו", סיפר גרק. אז התנגש ברכב נייח מאחורי מתחם קולנוע באודסה, שם נקלע לקרב יריות עם השוטרים - נורה ומת.

העיר אודסה ממוקמת כ-32 קילומטר דרום מערבית למידלנד. שתי הערים ממוקמות יותר מ-483 קילומטר מערבית לדאלאס.

דוברת המחלקה לביטחון פנים בטקסס, קתרין צ'זינגר, אמרה כי אחד משני השוטרים שניהל את מחסום התנועה בו נעצר היורה נורה. היא סיפרה כי אז החשוד נמלט "והמשיך לירות בעוברי אורח", כולל בשני שוטרים נוספים. היא הוסיפה כי לא היה אדם נוסף ברכב של היורה.

במשטרת אודסה מסרו בהודעה בפייסבוק במהלך התקרית כי "ישנם נפגעי ירי רבים" ועדכנו על האירוע באופן שוטף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן על הירי. הוא כתב בטוויטר כי קיבל תדרוך על פרטי האירוע מפי התובע הכללי ויליאם בר. הוא הוסיף כי ה-FBI מעורב בחקירה.

אירועי ירי הם לא דבר נדיר בארה"ב רק לפני שבועות ספורים 20 בני אדם נרצחו ו-26 נפצעו באירוע ירי בקניון באל-פאסו, טקסס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר