ה"אקשן" של מאה שערים

חשיפה: מי תולה בובות שוטרים וחיילים - ומזעיק משטרה?

"בובת חייל במאה שערים", "כוחות משטרה פעלו והורידו בובה בדמות שוטר", אלו רק חלק מהדיווחים השגרתיים משכונת מאה שערים - אך כעת "כיכר השבת" חושף - מי אחראי לתליית הבובות? (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההכנות לבובה חדשה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חשיפה בלעדית: מאחורי הפרובוקציות האחרונות של תליית בובות חיילים ובובות שוטרים בשכונת מאה שערים הירושלמית עומדים... ילדי חיידר, כך נודע ל"כיכר השבת".

ביום שישי, שני ילדים תלו בשוק מאה שערים בובה קטנה ומיהרו לטלפון הציבורי הסמוך בכדי להזעיק את המשטרה. מה המטרה? פרובוקציה, או בשפה הפנימית במאה שערים - "אקשן".

הטלפונים הציבוריים מהם מזמינים הילדים, בדרך כלל, את המשטרה (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

אלא שזה לא נגמר בזה ונמשך בבובות נוספות שנתלו ברחבי שכונת מאה שערים - מרביתן כלל לא הגיעו לידיעת התקשורת, תוך הקפצה חוזרת של המשטרה, שממהרת לאתגר הורדת הבובה "המסיתה".

"כיכר השבת" יצא לבדוק וגילה, כאמור, כי מאחורי הפרובוקציות היזומות הללו עומדים בסך-הכל, ילדים.

כך זה עובד: עם סיום הלימודים בחיידר, ישנה קבוצת ילדים שמסתובבת בשכונה ומחפשת בגדים מתאימים, כולל ביקור בגמ"ח בגדים בשכונת בתי הונגרין.

שכן מסיר את "שקית החרד"ק" (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

לאחר שמצאו בגדים שמתאימים לבניית בובה, הם פונים לחדר מדרגות סמוך, ומתחילים בבניית הבובה. אם יש להם זמן, הם בונים בובה גדולה יותר, בסיוע קרטונים מהפח הקרוב שיעצימו את הבובה, ואם הזמן שברשותם מועט, הם מסתפקים בבובה קטנה.

לאחר מכן הם פונים לתלות את הבובה, ועם סיום מלאכת התלייה הם ממהרים לטלפון הציבורי בשכונה ומדווחים על תליית הבובה. לעתים, השוטרים במוקד מנתקים את הטלפון כשמזהים שמדובר בילדים, אך אם הם שומעים כי המדווח הוא מבוגר יותר, נשלחים למקום שטרים בכדי להוריד את הבובה, וכך הילדים סוגרים מעגל, מבחינתם, בסיפוק האקשן היומי.

"שקית החרד"ק" (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)
השכן מסיר את "שקית החרד"ק" (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי המשטרה חקרה עד כה עשרות מקרים של תליית בובות חיילים ושוטרים או שריפתן בשכונת מאה שערים, כפי שדווח ב"כיכר השבת" בזמן אמת, אך עד היום לא נעצר אף לא חשוד אחד שהודה במעשה וכן לא הוגש כתב אישום נגד חשודים בתליית הבובות.

יודגש כי תליית הבובות של החיילים החרדים בימי הפורים בשכונה, זה משהו שמתוכנן היטב מראש על-ידי מבוגרים, כאשר הם מכינים את הבובה מבעוד מועד ויוצאים למבצע של ממש לתלות אותה במקום בולט.

תחילת ההתארגנות, בתוך חדר מדרגות במאה שערים (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע כי במוצאי שבת, ברחוב עין יעקב בשוק מאה שערים, תלו הילדים שקית, עליה נכתב: "זהירות, חרד"ק בפנים! שמור מרחק", אך לאחר שזה לא קיבל יחס מהמשטרה, אחד התושבים הסיר את זה והשליך לפח האשפה.

אמש (ראשון) אחרי שהשוטרים הסירו בובה בדמות שוטר שתלו הילדים בשכונה ופתחה בחקירה "לאיתור המעורבים", תיעד "כיכר השבת" קרטון ובלון שעליו מצוירים פנים, הממתין בתוך חדר מדרגות בבניין בשוק מאה שערים, לילדים שהלכו לחפש בגדים לבניית בובה נוספת.

"בובת השוטר" שהוסרה אמש בשכונה (צילום: דוברות המשטרה)

אחד מתושבי השכונה אומר ל'כיכר השבת' כי יש לא מעט תושבים בשכונה שמתנגדים נחרצות לתופעה הזו. "הבעיה היא שזה ילדים, ואין איך למנוע את זה", הוא מוסיף. לדבריו, "אני שונא את המדינה בדיוק כמו אותם ילדים רק שאני לא חושב שהבובות הללו יעזרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר