"הילדים מחקים אותם"

בכיר במשטרה מגיב: המבוגרים אשמים בבובות של הילדים

גורם בכיר במשטרה מגיב לחשיפת 'כיכר' כי ילדים עומדים מאחורי בובות החיילים והשוטרים בשכונת מאה שערים ומאשים את המבוגרים. וגם: תיעוד בלעדי מגמ"ח הבגדים שמשמש את הילדים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גמ"ח הבגדים המשמש את הילדים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חשיפת 'כיכר השבת' על כך שילדי חיידר עומדים מאחורי הפרובוקציות האחרונות של תליית בובות חיילים ובובות שוטרים בשכונת מאה שערים הירושלמית, מעוררת הדים נרחבים, בעיקר אל מול מאמצי המשטרה לאתר את האחראים לכך - אך ללא הצלחה.

גורם בכיר במשטרה, שעסק לא אחת בחקירות תליית בובות החיילים בשכונה, שוחח עם "כיכר השבת" בעקבות חשיפת הפרטים והפנה אצבע מאשימה לתושבים המבוגרים.

חשיפת 'כיכר השבת'

"המבוגרים עושים את זה בפורים ברצינות", אומר הבכיר במשטרה, "הם משקיעים בזה זמן רב, במשך שבועיים הם מכינים את הבובות, מותחים חבלים ולאחר מכן תולים את הבובות, ואז מגיעים הילדים במשך השנה, ומחקים אותם".

לדבריו, "מי שאשם בזה שהילדים עושים את זה יום יום, הם אותם מבוגרים שתולים את הבובות בפורים - ברצינות".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי אתמול (ראשון) בזמן שהמשטרה הסירה את הבובה בדמות שוטר במאה שערים, פעלו כמה ילדים נוספים לתלות בובה נוספת בדמות חייל, אך בגלל נוכחות השוטרים בשכונה, הם חזרו בהם ולא תלו את הבובה.

תחילת ההתארגנות, בתוך חדר מדרגות במאה שערים (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

כפי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת" מאחורי הפרובוקציות היזומות הללו של תליית בובות במאה שערים, בן של חיילים והן של שוטרי - תוך הזעקת המשטרה, עומדים בסך-הכל, ילדים.

עם סיום הלימודים בחיידר, ישנה קבוצת ילדים שמסתובבת בשכונה ומחפשת בגדים מתאימים, כולל ביקור בגמ"ח בגדים בשכונת בתי הונגרין. לאחר שמצאו בגדים שמתאימים לבניית בובה, הם פונים לחדר מדרגות סמוך, ומתחילים בבניית הבובה. אם יש להם זמן, הם בונים בובה גדולה יותר, בסיוע קרטונים מהפח הקרוב, ואם הזמן שברשותם מועט, הם מסתפקים בבובה קטנה.

הטלפונים הציבוריים מהם מזמינים הילדים, בדרך כלל, את המשטרה (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

לאחר מכן הם פונים לתלות את הבובה, ועם סיום מלאכת התלייה הם ממהרים לטלפון הציבורי בשכונה ומדווחים על תליית הבובה. לעתים, השוטרים במוקד מנתקים את הטלפון כשמזהים שמדובר בילדים, אך אם הם שומעים כי המדווח הוא מבוגר יותר, נשלחים למקום שטרים בכדי להוריד את הבובה, וכך הילדים סוגרים מעגל, מבחינתם, בסיפוק האקשן היומי.

המשטרה מצדה חקרה עד כה עשרות מקרים של תליית בובות חיילים ושוטרים או שריפתן בשכונת מאה שערים, כפי שדווח ב"כיכר השבת" בזמן אמת, אך עד היום לא נעצר אף לא חשוד אחד שהודה במעשה וכן לא הוגש כתב אישום נגד חשודים בתליית הבובות.

"שקית החרד"ק" (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

דוגמה מוחשית לכך קיבלנו במוצאי שבת, כאשר ברחוב עין יעקב בשוק מאה שערים, תלו הילדים שקית, עליה נכתב: "זהירות, חרד"ק בפנים! שמור מרחק", אך לאחר שזה לא קיבל יחס מהמשטרה, אחד התושבים הסיר את זה והשליך לפח האשפה.

אמש (ראשון) אחרי שהשוטרים הסירו בובה בדמות שוטר שתלו הילדים בשכונה ופתחה בחקירה "לאיתור המעורבים", תיעד "כיכר השבת" קרטון ובלון שעליו מצוירים פנים, הממתין בתוך חדר מדרגות בבניין בשוק מאה שערים, לילדים שהלכו לחפש בגדים לבניית בובה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר