240 קמ"ש

הסופה האדירה מתקרבת כעת לחופי ארה"ב

סופת ההוריקן דוריאן הכתה אתמול באיי בהאמה וגרמה לנזקים כבדים ולחמישה הרוגים. כעת היא מתקדמת באיטיות לחופי ארה"ב ומאות אלפים פונו מבתיהם מחשש הסופה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

היערכות וחשש כבד בארה"ב לקראת סופת ההוריקן דוריאן שנחשבת לאחת הסופות החזקות בהיסטוריה והחזקה ביותר בעולם השנה. הסופה הכתה אתמול (שני) בעוצמה רבה באיי בהאמה וגרמה לנזקים כבדים ולחמישה הרוגים באופן רשמי, ביניהם ילד שטבע למוות. ההערכות שישנם הרוגים נוספים.

"אנחנו מתמקדים עכשיו בחילוץ, שיקום ותפילות", אמר ראש ממשלת איי בהאמה יוברט מיניס והוסיף, "אנחנו נמצאים בעיצומה של טרגדיה היסטורית, אנחנו יודעים שיש כמה אנשים שנמצאים במצוקה קשה, ומתפללים לשלומם. נספק להם סיוע בהקדם האפשרי".

"יש לנו דיווחים על נפגעים, יש דיווחים על גופות. אנחנו לא יכולים לאשר את הדיווחים האלה עד שנלך ונבדוק בעצמנו", אמר שר החוץ דארן הנפילד, שמייצג את איי אבאקו בפרלמנט של בהאמה.

סופת ההוריקן דוריאן, תצפית לווין. צילום: שאטרסטוק

סופת ההוריקן, שנחלשה אתמול להוריקן בדרגה 4 מתוך 5, חולפת כעת מעל גרנד בהאמה עם רוחות אדירות של 240 קמ"ש. מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב אמר שהיא מתקדמת מערבה לכיוון ארה"ב בקצב איטי של 1.5 קמ"ש. היא אמורה להישאר באזור גרנד בהאמה רוב היום ולהביא לאזור רוחות חזקות במיוחד וסערה שעלולה, לפי מרכז ההוריקנים, להעלות את מפלס המים ב-5 עד 7 מטרים בחלק מהאזורים.

לפי התחזיות, הסופה "תתקרב בצורה מסוכנת" לחוף המזרחי של פלורידה, ולמחרת תמשיך לאזור קו החוף של מדינות ג'ורג'יה ודרום קרוליינה. בחוף המזרחי של פלורידה כבר נושבות רוחות עזות והגלים גבוהים, למרות שההוריקן נמצא במרחק של כ-170 ק"מ מווסט פאלם ביץ'. תשעה מחוזות בפלורידה פרסמו התרעות פינוי – בין השאר במחוז דובאל, שבו נמצאת ג'קסונוויל (אחת משתי הערים הגדולות בפלורידה, השנייה היא מיאמי) ובאזורים במחוז פאלם ביץ'.

מושל פלורידה רון דסנטיס קרא לתושבים להישמע להוראות ולעזוב. "תצאו עכשיו כשעוד יש זמן וכשיש לכם דלק זמין", אמר לאזרחים. ריק סקוט, סנאטור מפלורידה ולשעבר המושל שלה, אמר לתושבים: "אם אתם באזור הפינוי תעזבו עכשיו. אנחנו נבנה מחדש את הבית שלכם. אנחנו לא יכולים לבנות מחדש את החיים שלכם".

גם מושל דרום קרוליינה הנרי מקמאסטר, הורה על פינוי אזורים בשמונה מחוזות בקו החוף. יותר מ-830 אלף איש נדרשו להתפנות בצ'רלסטון וביישובים אחרים לאורך החוף בדרום קרוליינה. מושל ג'ורג'יה בריאן קמפ הורה לפנות שישה מחוזות בקו החוף, כולל את כל תושבי העיר סוואנה – שבה 150 אלף איש.

הסופה הביאה לסגירת חלק משדות התעופה באזור פלורידה ותחנות הדלק נסגרו אף הן בשל הביקוש הרב שרוקן את המאגרים כמו גם את חנויות המזון שמדפיהן רוקנו.

חברת התעופה "דלתא איירליינס" מסרה שהיא ביטלה 55 טיסות בעקבות סגירת הנמלים בפורט לודרדייל, ווסט פאלם ביץ', מלבורן ודייטונה ביץ'. "אמריקן איירליינס" הודיעה על הפסקת פעילות בשבעה שדות תעופה בפלורידה ובהאמה. אזהרת נסיעה פורסמה ליותר מ-20 שדות, בין השאר בג'ורג'יה, צפון ודרום קרוליינה.

הסופה האטלנטית החזקה ביותר שתועדה אי פעם היא אלן, שהביאה איתה בשנת 1980 רוחות של 300 קמ"ש. דוריאן, עם רוחות של 240 קמ"ש, נמצאת "רק" במקום השני ביחד עם סופות ההוריקן גילברט (1988), ווילמה (2005) ו"יום העבודה" (1935).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר