המתיחות מאחורינו?

בלבנון תיעדו: צה"ל פינה את הג'יפ עם הבובות

כלי תקשורת בלבנון מפרסמים תיעוד בו נראה לטענתם כי צה"ל מפנה את הרכבים הצבאיים בהם הושיבו בובות • אחרי התרגיל לחיזבאללה, האם מדובר בסוף המתיחות? (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום מתוך טוויטר)

בלבנון מפרסמים היום (שלישי) תיעוד בו ניתן לראות כיצד מפנים ג'יפ צה"לי בעזרת משאית. לפי הדיווחים, מדובר בפינוי הרכבים הצבאיים בתוכם השיבו בובות בדמות חיילים.

ביום חמישי שעבר, פרסם כתב ערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה, עלי שעיב, תמונות בחשבון הטוויטר שלו, בהן נראות בובות המדמות חיילי צה"ל בתוך רכב צבאי בגבול לבנון.

בציוצים שפרסם טען הכתב של חיזבאללה כי הבובות הוצבו בתוך הג'יפים בכמה נקודות הסמוכות לגבול, מחשש לנקמה של חיזבאללה.

דובר צה"ל מסר אז בתגובה כי "צה"ל לא מתייחס לדיווחים זרים", אך תרגיל ההונאה של צה"ל בעת ירי טילי הנ"ט ביום ראשון השבוע, הוכיחה את צדקת הטענה הלבנונית.

היה זה כאשר בתגובה לירי שביצעה חוליית המחבלים של חיזבאללה, פינה צה"ל בעזרת מסוק לבית חולים רמב"ם, אך בהמשך התברר כי לא מדובר היה בפינוי חיילים, אלא בפינוי בובות.

בהודעה הראשונית מסר דובר צה"ל כי "יש פגיעות", אך התעלם מהשאלה האם היו נפגעים או לא, עד שכמה שעות לאחר מיכן, הותר לפרסם כי צה"ל נקט ברגיל הונאה מתוחכם.

שיא ההצגה הייתה כאשר צה"ל "פינה" במסוק חיילים מזירת האירוע לבית החולים רמב"ם בחיפה שם שוחררו לאחר זמן קצר. על פי הדיווחים, החיילים נצבעו בצבעי דם ואף נחבשו, הם הורדו מהמסוק באלונקה במראה דרמטי השמור למלחמות ולמבצעים צבאיים בהם חיילים נפצעים באורח קשה.

רק אחרי הודעות חיזבאללה בהן התהדר בארבעה חיילים פצועים - הודיע צה"ל רשמית שאין נפגעים וכי המשך ההסלמה תלוי בחיזבאללה.

האם כעת, העובדה שפינו, על פי הטענות בלבנון, את הג'יפ עם הבובות, יכולה להעיד כי המתיחות הביטחונית בגבול עם לבנון הגיעה לסיומה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר