מאחורי הגב של לפיד

ההבטחה הסודית של בני גנץ לגבי אשכנזי: "אתה היורש"

במהלך מאמצי השכנוע שערך בני גנץ כדי שגבי אשכנזי יצטרף לפוליטיקה, הוא העניק לו הבטחה סודית: "אם אצטרך לפרוש, אתה היורש" - זאת מבלי לידע את לפיד, כך נחשף ב"ישראל היום". כחול לבן: "שקר מוחלט" (ארץ)

גנץ ואשכנזי (צילום: פלאש 90)

קרב הירושה על ראשות כחול לבן ביום שאחרי בני גנץ, החל, כך מסתבר, עוד לפני החיבורים ברשימה וההתמודדות המשותפת בבחירות לכנסת.

לפי הדיווח הבוקר (רביעי) של הפרשן מתי טוכפלד והעורכת והכתבת דניאל רוט-אבנרי ב"ישראל היום", יו"ר הרשימה בני גנץ הבטיח לגבי אשכנזי כי ביום שהוא יפרוש - אשכנזי יהיה המחליף שלו בתפקיד. ההבטחה ניתנה, כך לפי הדיווח, ללא תיאום עם יאיר לפיד.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל"ישראל היום" כי בתקופת קמפיין הבחירות הקודם, במסגרת החיזורים של גנץ אחרי אשכנזי כדי שיצטרף לרשימה, נתן גנץ הבטחה ג'נטלמנית לאשכנזי כי ביום שהוא יפרוש או ייאלץ לפרוש, אשכנזי יהיה מחליפו.

ההבטחה הזו ניתנת בתקופה שבה גנץ ניהל מו"מ עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד בנוגע לחבירה ל'חוסן לישראל' שהתהוותה לרשימת 'כחול לבן'.

לפי הדיווח, הרי שברשימה שבה לפיד מוצב במקום השני עם סיכום לרוטציה על ראשות הממשלה, אשכנזי שהוצב רק במקום הרביעי כבר יודע שניתנה לו מילה מגנץ לרשת את המקום הראשון בעתיד.

לפי מקורבים לגנץ ולאשכנזי, בין השניים היו כמה פגישות שבהן, כאמור, ניסה גנץ לשכנע את אשכנזי להצטרף עמו לפוליטיקה. פגישות אחדות נערכו ב"זולה" של גנץ ביפו, ופגישה אחת נערכה בביתו של איש העסקים שלמה דוברת. אף שהשיחות נערכו ביניהם בארבע עיניים, השניים שיתפו את אנשיהם בתוכנן.

באחת השיחות ביניהן, כך לפי הפרסום ב"ישראל היום", אמר גנץ לאשכנזי: "אם לא אגיע לקו הגמר ואצטרך לפרוש, אתה תהיה מחליפי". אשכנזי תהה ושאל את גנץ מדוע שיצטרך לפרוש, אך גנץ בחר שלא להרחיב בעניין.

עוד דווח כי במהלך השיחות ביניהם הם הציפו בעיות שהיו ביניהם בעבר, במהלך השירות הצבאי, והשניים "ניקו שולחן".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מדובר בשקר מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר