בתמורה להסכם

איראן "מוכנה" לקבל מיליארדים מצרפת

בכיר איראני אישר כי ארצו תהיה מוכנה לחזור לתנאי הסכם הגרעין בתמורה לאשראי של 16 מיליארד דולר שינתנו לה על ידי הצרפתים. לא ברור אם האמריקאים יאשרו זאת (בעולם)

(צילום: shutterstock)

האיראנים "עושים טובה" ומוכנים לקבל הלוואה של 15 מיליארד דולר עד סוף השנה למניינם ובתמורה לכך יעמדו בתנאי הסכם הגרעין שנחתם איתם.

לפי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", בכיר איראני אישר כי איראן תסכים להתחייב מחדש לתנאי ההסכם רק אם תקבל 15 מיליארד דולר עבור מכירות נפט בארבעת החודשים הקרובים. לטענת האיראנים יציאת ארה"ב מההסכם והסנקציות שמוטלות עליה פוגעות בכלכלתה ולכן אינה יכולה לעמוד בהסכם הגרעין.

"החזרה שלנו ליישום מלא של הסכם הגרעין תלויה בקבלת 15 מיליארד דולר לארבעה חודשים", אמר סגן שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י. "אחרת, תהליך הפחתת המחויבויות שלנו להסכם יימשך. או שאירופה תצטרך לקנות נפט מאיראן או לספק לאיראן את המקבילה למכירת נפט כקן אשראי, על מנת להבטיח את רווחי איראן מנפט".

עדיין לא ברור אם ארצות הברית לא תעצור מהלך שכזה של הזרמת כספים גדולה כל כך לכלכלה האיראנית. רק אתמול הטילו האמריקנים סנקציות חדשות על איראן כדי להגדיל את הלחץ הכלכלי עליה, אך למרות זאת המומחים מזכירים כי בשבוע שעבר אישר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי תיתכן פסגה בינו לבין נשיא איראן רוחאני בשבועות הקרובים.

אחרי פרישת ארצות מהסכם הגרעין בשנה שעברה, החזירו האמריקנים את הסנקציות נגד איראן ופגעו קשות בכלכלתה, ואיראן הפסיקה לעמוד בחלק מתנאי ההסכם ואף חזרה להעשיר אורניום. מדינות אירופה מנסות לתווך, אבל עד כה ללא הצלחה. אתמול הגיעה לפריז משלחת איראנית כדי לדון על פרטי התוכנית הצרפתית שתסייע לאיראן מול הסנקציות האמריקניות שפוגעות בכלכלה שלה ובייצוא הנפט.

המבחן הראשון של הסיפור הוא מכלית הנפט האיראנית שמתקרבת לחופי סוריה. הספינה שנושאת 2.1 מיליון חביות של נפט איראני, בשווי 130 מיליון דולר. הפרה את ההתחיבות לבריטניה כי היא אינה מובילה נפט לסוריה אך כאמור היא מתעלמת מהאזהרות ומתקרבת לחופי סוריה.

ביום שישי הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות על המכלית ועל הקפטן שלה. אמש הטיל ממשל טראמפ סנקציות נוספות על האיראנים, הפעם על סוכנות החלל של המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר