הסתה שוברת שיאים

הקרב בין גנץ ולפיד לליברמן - מי יתבטא יותר נגד החרדים

גנץ הצהיר כי לא ישב עם החרדים והלחיץ את ליברמן, שטוען כי מדובר ב"דיל" של גנץ עם החרדים, בשל החשש המשותף שלהם מהתחזקות 'ישראל ביתנו'. בנתיים, לפיד משיב לגפני וליצמן (חדשות)

גנץ, לפיד וליברמן (צילומים: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, שהצהיר אמש (שלישי) כי יפעל להקמת ממשלה חילונית, ממשלת אחדות ליברלית, ללא מפלגות סקטוריאליות - כלומר: ללא המפלגות החרדיות - זכה בתגובה למתקפה חריפה מצד 'יהדות התורה' ובכירי 'הליכוד'.

במערכת הפוליטית מעריכים כי המטרה של גנץ בהצהרות הללו היא לשאוב מנדטים מ'ישראל ביתנו', כאלו שמתכוונים להצביע לליברמן בגלל השנאה שמקריין כלפי החרדים.

מהתגובות של 'ישראל ביתנו' ואביגדור ליברמן להצהרות גנץ, נראה כי זו אכן המזימה וכי היא די מלחיצה את ליברמן, שפותח מבערים במעין תחרות מול גנץ ולפיד - מי יותר שונא חרדים ומסית נגדם.

בהודעה מטעם 'ישראל ביתנו' הבוקר נטען כי הצהרותיו של גנץ הם בכלל "דיל בין גנץ לחרדים". וכך נכתב בהודעת מפלגתו של ליברמן: "ל'ישראל ביתנו' נודע, שההודעה שיצאה אתמול מטעמו של גנץ היתה במסגרת תיאום מוקדם בינו לבין ליצמן וגפני, שחיכו עם תגובות מוכנות מראש שיצאו דקה אחרי ההודעה של גנץ".

ויש גם הסבר: "ברור שהגורמים שהכי חוששים מהתחזקות 'ישראל ביתנו' הם המפלגות החרדיות ו'כחול לבן', ושיתוף הפעולה ביניהם רק מחזק את הכוונות האמיתיות של גנץ לאחר הבחירות, שכבר נתן לחרדים 'קארט בלנש'. היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק 'ישראל ביתנו'".

אתמול, כתב ליברמן בתגובה לדברי גנץ כי "כמעט 3 חודשים מחזרים גנץ וראשי כחול לבן אחרי החרדים ופתאום שבועיים לפני הבחירות טוען גנץ שלא יישב איתם בממשלה. החלום האמיתי של גנץ זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו עם החרדים והמשיחיים".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) חידד הבוקר את הדברים וכתב: "התאום בין ליצמן לגנץ שקוף ומביש. גנץ יצהיר שלא יישב עם חרדים והם מיד יתקפו אותו, כדי.... להחליש את ליברמן. הציבור החילוני בישראל צריך ללכת לניתוח פלסטי בפנים כי אנחנו כנראה נראים אהבלים.

"מי שיצביע גנץ יקבל את ליצמן בבריאות, דרעי במשרד הפנים ואת היד של גפני על השלטר של ועדת הכספים. מי שיצביע ישראל-ביתנו יקבל ממשלת אחדות של ישראל-ביתנו, ליכוד וכחול-לבן... נקודה!".

אמש, הגיבו ראשי 'יהדות התורה', משה גפני ויעקב ליצמן, להודעת גנץ ואמרו כי "יצא המרצע מן השק, לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם.

"בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'". השניים הוסיפו ואמרו כי "יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

הבוקר, מגיב להם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, וכותב כי "ההתקפה הנמוכה, המכוערת והאלימה של ליצמן וגפני על חברי ושותפי בני גנץ היא הוכחה נוספת – לא שצריך הוכחה נוספת – שהציבור החרדי מקבל ייצוג פוליטי שמבייש אותו כל יום מחדש. לחרדים מגיע יותר".

לפיד הוסיף וכתב כי "העובדה שליצמן וגפני מיד החלו לצעוק 'פסילה! פסילה! פוסלים אותנו!' היא לא פחות ממגוחכת. אמירת חז"ל 'הפוסל במומו הוא פוסל' מעולם לא היתה מדוייקת יותר. ליצמן וגפני הם הרי אלופי הפסילות. מזרחים ונשים פסולים אצלם מלהיות חברי כנסת. הם כבר פסלו אותי, את ליברמן, את השמאלנים, את הערבים, את המשטרה ואת בית המשפט. לא פלא שהם מסתדרים עם נתניהו טוב כל כך.

"מעבר לזה, אני לא זוכר שמישהו הבטיח להם שהם לנצח יהיו בשלטון. כן ליצמן, ככה זה בפוליטיקה, לפעמים אתה בקואליציה ולפעמים באופוזיציה. כשהגיע תורי להיות באופוזיציה לא התלוננתי, לא התבכיינתי, הלכתי לאופוזיציה בראש מורם ונלחמתי שם למען הציבור שלי במשך ארבע שנים. אני מאחל לך שב-18 לספטמבר תעשה אותו דבר".

הבוקר, הגיב יו"ר ש"ס אריה דרעי לדברי גנץ, ואמר כי "כואב ומצער מאד שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות. בני גנץ בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים רק בגלל אמונתם ואורח חייהם ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם".

כזכור, בנאומו בכנס בחירות בבאר שבע אמר גנץ: "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר. בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם. אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף.

"כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

ח"כ גדעון, מבכירי 'הליכוד', הגיב הבוקר לדברי גנץ וכתב: "‏מוזר שזה עבר בשקט: אתמול בוטלה הרוטציה בכחול-לבן. אחרי שגנץ הסיר את רשת ההסוואה ואימץ רשמית את האג'נדה של לפיד, לפסול מראש מגזרים שלמים בחברה ונציגיהם הנבחרים - זה או הצבעה ל'מחל' או לפיד. לכל הקדנציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר