תוך מחלוקת פנימית

בגלל 'החינוך המיוחד' החרדי: סוכלו העברות כספיות במיליארדי שקלים

דרמה בוועדת הכספים של הכנסת: הח"כים סיכלו העברות כספות בגובה של מיליארדי שקלים, זאת על רקע אי תקצוב החינוך המיוחד למוכש"ר - מוסדות החינוך החרדיים (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מרגי וגפני. התווכחו בוועדה (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

במהלך דיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת הכספים, שעסק בהעברות תקציביות למשרדים שונים בתקציב 2019, סוכלו אישור חלק מההעברות הללו בסכום כולל של מיליארדי שקלים, זאת על רקע מחאת חברי כנסת מסיעות שונות על אי תקצוב ילדי החינוך המיוחד בחינוך המוכש"ר (המוכר שאינו רשמי; החרדי ברובו).

ההעברות הכספיות שסוכלו כללו בין היתר את הדברים הבאים: מימוש התחייבויות ממשלת ישראל לסל ספורט בישובים בצפון ובעוטף עזה, תקציב למנהל תרבות עבור סל תרבות עירונית ברשויות המקומיות, תקציב למימון בנייה, הרחבה ושיפוץ תחנות משטרה, תקציב להגדלת שטחי הכליאה בבתי הסוהר, תקציב עבור פעילות מאבטחי מוסדות החינוך בשנת הלימודים ותקציב לרכישת אמצעים ייעודים לרשות הכבאות ומשטרת ישראל, כחלק מפתיחת הקו לירושלים.

בנוסף, נוכח ההתנגדות העזה, לא עלו להצבעה העברות תקציביות נוספות, הנוגעות למשרדים שונים, בהן אף העברה לצורכי היערכות משרד הפנים לבחירות הכלליות.

אחד ממובילי הקו הלוחמני, שמנע את ההעברות הללו, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), טען: "התקציבים עוסקים בתחנות משטרה ועניינים ביטחוניים, אבל מה לעשות שהמדינה יודעת לתפקד מצוין במצבי חירום, ואם לא נכניס את המדינה למצב חירום - סוגיית ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר לא תיפתר. לכל הצבעה אתנגד, ואבקש רביזיה (הצבעה חוזרת)".

ילדי 'חינוך מיוחד'. אילוסטרציה (צילום: דובי קורן)

מנגד, יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שהצביע בעד ההעברות התקציביות, שסוכלו, אמר: "על החינוך המיוחד אני נלחם בכל כוחי, אבל אין קשר לכך שנעצור את המדינה. זה לא יסייע לילדי החינוך המיוחד. עצרתי את תקציבי החינוך והאוצר. אם אנחנו לא מעבירים את מה שחיוני, זה משרת אותם ולא את המטרה. יש דברים שצריכים לתפקד ויש דברים שצריכים לעבור".

"אנחנו במגעים, ויכול להיות שנגיע לפתרון. עצירת משרדים שמשרתים את הציבור, לא משרתת את המטרה", גילה ח"כ גפני.

לאור ההתנגדות, הוזעק לדיון סמנכ"ל משרד החינוך משה שגיא, שהציג יחד עם נציג אגף תקציבים באוצר נתונים לפיהם אין פתרונות לשנת 2019, לעניין החינוך המיוחד במוכש"ר. שגיא הציג שורה של צעדי רווחה למען תלמידים, שנעצרו בשל החלטת ועדת הכספים לעכב את תקציבי משרד החינוך.

לבסוף, כאמור, החליט יו"ר הוועדה גפני לעצור את הדיון, ולאפשר שהות למשרדי האוצר והחינוך להעמיד פתרון לסוגיה: "לכל דבר יש מחיר. תדעו שיש הרבה דברים שמעוכבים במשרד החינוך, שאני מעכב אותם, ויש לכם אחריות להתנגדות להעברות היום".

"אנחנו נושאים באחריות לדבר. עצרתי את הישיבה כי אין פתרון, אבל אנחנו לוקחים אחריות. אם תביאו פתרון, אני מתחייב לכנס את הוועדה בשבוע הבא ולהעביר את כלל ההעברות", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר