פרסום ראשון

תיעוד משיכת הפאות: מח"ש סיימה חקירה

החקירה במח"ש בעקבות התיעוד שנחשף ב'כיכר השבת' בו נראה שוטר מושף בפאותיו של מרדכי קרויזר, שנעצר לשווא במהלך הפגנה בבי"ש - הסתיימה והועברה לפרקליט (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הסתיימה חקירת מח"ש בנוגע למעצר האלים והברוטלי של מרדכי קרויזר, שנעצר לשווא על ידי שוטרים במהלך הפגנה שנערכה בעיר בית שמש - כך נודע ל'כיכר השבת'.

במחלקה לחקירות שוטרים, לא מפרסמים את המלצותיהם בסיום החקירה. חומרי החקירה הועברו לידי הפרקליט, האמור לקבל בקרוב החלטה.

במח"ש אישרו את חשיפת 'כיכר השבת' ומסרו בתגובה: "החקירה הסתיימה. עבר לעיון פרקליט להחלטה".

בראיון לכיכר השבת סיפר בזמנו קרויזר מה עשה בזירת ההפגנה: "עמדתי עם אשתי והילדים סמוך לבניין של הבית שלי. ראיתי פתאום בלאגן גדול. התקרבתי למקום, בתוך המתחם של הבית שלי כדי לראות מה הבלאגן".

"השוטר התנפל עלי וזרק אותי על האדמה. אני לא זוכר בדיוק מה היה באותם רגעים, אבל הוא זרק אותי והתחיל להצליף לי מכות, ואמר לי "אתה תמות היום", "אתה תראה מה יעשו ממך".

בהמשך נחשף ב'כיכר השבת' תיעוד המעצר, בו נראה אחד השוטרים מושך בפאותיו. הפרסום עורר סערה וגרר גל גינויים מפוליטיקאים רבים.

אחד החרדים שהעיד במח"ש סיפר לכיכר השבת את שראו עיניו: "יום שישי, זה היה בערך כשעתיים לפני שבת, שמעתי רעשים, אני גר ברחוב בן איש חי, שמעתי צעקות, מיד לקחתי את המצלמה ורצתי למקום, ראיתי את הבלגן אמרתי לעצמי שאני חייב לתפוס עמדה. נכנסתי לאחד הבניינים, דפקתי אצל אחד השכנים שגר בקומה גבוהה ואמרתי לו שאני רוצה לצלם במרפסת, משם התחלתי לצלם".

"פתאום, תוך כדי הצילום, ראיתי את כל הסיפור הזה איך שהאברך עומד בחניה ופתאום נטפלים עליו, צלמתי את האלימות לא חשבתי שזה יצא ככה, אני מכיר את האברך מהשכונה, אברך תמים שלא נוגע בזבוב, ממש אברך צדיק, מתפלל כל יום כמה שעות, מי שדיבר איתו יכול לראות את זה, ראיתי שנטפלים אליו, מרביצים לו מכות, העיפו אותו על הרצפה, ברוך השם מיד הצלחתי לשים את הפוקוס של המצלמה עליו וככה תיעדתי את כל המעצר".

לדבריו, "בשבת הגעתי לבית הכנסת וראיתי מודעה שמנסים להעליל עליו עלילות ומי שצילם שיעביר לועד אסירי ציון את הצילומים, מיד במוצאי שבת הבאתי להם את הצילומים, הם עברו על זה ואמרו שזה יציל את האברך. אני שמח שבגלל התיעוד שלי האברך יצא מכל הסיפור זכאי ולא יכנס לכלא לכמה שנים בגלל שקרים של שוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר