"סערת רגשות"

לבנו שנהרג מפגיעת רקטה נולד ילד: "רוקדים ובוכים"

חיים פשווזמן, איבד את בנו ר' פנחס שנהרג מפגיעת הרקטה בעיר אשדוד ואתמול נולד לו נכד: "איך ייראו חיים של ילד שבא לעולם בלי אבא?", תמה והבטיח לספר לנכד על אביו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ר' פנחס מנחם פשווזמן (צילום: לוי דביש, אלרואי אסרף)

"זו תחושה של תקומה אחרי האובדן והשכול, יש המשך למשפחה" - כך אמר הערב (רביעי) ר' חיים פשווזמן, שאיבד את בנו ר' פנחס מנחם לפני כארבעה חודשים ואתמול חבק נכד חדש.

בריאיון לתוכנית "ערב ערב" בכאן 11 סיפר על התחושות: "זה לרקוד ולבכות ביחד. בכי ושירה מעורבבים, תחושות לא מוגדרות, רוצים לשמוח וצץ העצב. בוכים ושמחים".

הוא סיפר כי בעוד שבועיים היה אמור להיות לבנו יום הולדת 22. "קרה הגרוע מכל שיכול לקרות לכל אבא. ציפינו לעתיד הזוהר שלו, ונולד לו ילד. הוא היה בתחילת הדרך של החיים שלו, שנקטעו בצורה טראגית וכואבת".

האב השכול והסב המאושר שחזר את היום בו איבד את בנו: "פנחס נהרג במקום מהרסיסים של הרקטה, הוא תפס מחסה, היה בדרך מתפילת מנחה. הוא התחבא בתוך בניין יחד עם עשרות אנשים. אף אחד מהם לא קיבל שום רסיס, רק הוא. מי שעמד חצי מטר ממנו לא קרה לו כלום".

מתוך אמונה איתנה קבע בנחרצות במהלך הראיון: "לכל קליע ולכל רסיס יש כתובת ומוכתב במי הוא יפגע".

"בלידה ולפניה היינו בסערת רגשות. איך ייראו חיים של ילד שבא לעולם בלי אבא? שלא יידע מה זה אבא? רק יידע שאבא שלו נהרג כקורבן לטרור וככה בצורה זו הוא בא לעולם".

עם זאת, הוסיף, "זו תחושה של תקומה אחרי האובדן והשכול, יש המשך למשפחה. התינוק שנולד, למרות שלא יידע את אבא שלו, יידע איזו דרך חיים הוא רוצה לבחור כדי להיות המשך למה שאבא שלו שאף כל החיים".

בהמשך התחייב: "אספר לו את מעלות האבא והחיים התוססים והפורחים, והרצון לשלמות והנתינה לזולת", והוסיף כי "לבן יש למה לשאוף, ובטוח שהוא יהיה המשך".

לסיום נשאל על מצבה של כלתו, האלמנה של ר' פנחס מנחם וענה, "לא יודע מאיפה היא שואבת את הכוחות, אבל היא מחזיקה מעמד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר