יפרשו מההסכם?

רוחאני: הצעד הבא יכלול פיתוח צנטריפוגות

נשיא איראן הודיע כי מדינתו תחל במהלך כבר ביום שישי, בתגובה לסנקציות האמריקניות • נשיא ארה"ב: ייתכן ואפגש עם רוחאני. הכל אפשרי - אך לא נסיר את הסנקציות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Amir Levy/Flash90 ושאטרסטוק)

נשיא איראן, חסן רוחאני, הצהיר הערב (רביעי) כי הצעד הבא של מדינתו בנסיגה מהסכם הגרעין יכלול פיתוח צנטריפוגות. "אנו ננקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על הזכויות והאינטרסים שלנו", אמר.

דבריו באו לאחר שארצות הברית הודיעה הערב על סנקציות חדשות נגד איראן, אותם הטילו על רשת משלוחים שלטענת האמריקנים, משמרות המהפכה העבירו דרכה לאורך השנים נפט בשווי מיליוני דולרים שהגיעו לאסד בסוריה, לחיזבאללה ולאחרים.

מוקדם יותר היום התייחס רוחאני למגעים סביב הסכם הגרעין ואמר כי "לא סביר שנגיע בקרוב להסכמות עם האיחוד האירופי בקשר להסכם. לאחר הצעד השלישי של הפחתת המחויבות שלנו להסכם, אנו נותנים למדינות האיחוד דד ליין של כחודשיים על מנת להציל את ההסכם. הצעד מחר יהיה החשוב ביותר שנקטנו עד עכשיו, הוא יאיץ את פעילות הגרעין של איראן ויהיו לו השפעות מרחיקות לכת".

בצל הדברים, התייחס הערב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לאפשרות שיפגוש את רוחאני. "הכול אפשרי", ענה אך הבהיר כי לא יסכים להסיר מעליהם את הסנקציות.

"איראן היא מדינה עם פוטנציאל עצום - אני חושב שהיא תרצה לנצל את הפוטנציאל הזה", אמר טראמפ. "מדינות אחרות מציעות עזרה, אבל גם הן מסכימות איתי שאסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני".

השליח האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק, אמר כי "איראן מעולם לא חזרה לשולחן המו"מ בלי שהופעל עליה לחץ, בגלל זה אנחנו ממשיכים לחזק את הסנקציות. אנחנו מכריזים על סנקציות חדשות ויהיו עוד סנקציות בקרוב. אנחנו לא מתכוונים לתת לאף מדינה פטור מהסנקציות שיאפשר רכישת נפט מאיראן".

"לא רוצים עימות במזרח התיכון, אבל נגביר את הלחץ על האיראנים", אמר הוק. "הנשיא טראמפ רוצה לנהל משא ומתן עם איראן על הסכם גרעין חדש, שיכלול גם את סוגיות הטרור, הטילים והפעילות החתרנית האיראנית באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר