הראיון המלא

אחמד טיבי: "התאכזבתי מההסכם של גפני"

ההסתה כנגד הציבור החרדי; המעבר של איווט מהערבים לחרדים; ההתנגדות למצלמות; האכזבה מח"כ משה גפני, והאם ימליץ על בני גנץ? • ח"כ אחמד טיבי באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

שבוע וחצי לפני הבחירות לכנסת ה - 22, ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת 'הרשימה הערבית המשותפת', התארח באולפן 'ישי ורבינא בכיכר' וגינה את ההסתה כנגד הציבור החרדי.

על ההסתה של איווט ליברמן כנגד הציבור החרדי, אחמר ח"כ טיבי: "יש חילופי תפקידים. ליברמן פעם 'הבין ערבית' ותקף אותנו, אתם החלפתם אותנו אצל ליברמן. ההסתה הפכה להיות כלי למנדטים, ליותר קולות, ולכן ליברמן - ככל שהוא תוקף את החרדים יותר, הוא עולה בסקרים".

לדבריו: "כאשר מסיתים כנגד מיעוט מסוים יש קולקטיב ימני שחושב שאם אתה תוקף את המיעוט, אתה עושה את הדבר הנכון".

על ההתנהלות של חברי הכנסת החרדים מול ליברמן אמר טיבי: "האמת היא שבהתחלה שמעתי מהחרדים רצון להתעלם מהמתקפות של ליברמן, כדי לא לעזור לו. מתברר שהשקט הזה לא עוזר, הוא הכפיל את כוחו בסקרים. יש קהל שהוא קהל חילוני מובהק, אנטי חרדי, שזה מדבר אליו".

האמנת לליברמן שהוא שונא חרדים, אתה מאמין לו כעת שהוא שונא חרדים?

"אין לי ספק שהעמדות שלו נגד החרדים והערבים הן שליליות על בסיס גזעני. בסיס לאום, הרגלים דתיים והוא לא מכחיש את זה. הוא מונע על ידי השנאה הזו לאחר, האחר הערבי או האחר החרדי. והוא עושה מה מביא יותר מנדטים - ומנפל".

טיבי התייחס להסכם של ח"כ משה גפני, חברו הטוב, ושאר סיעת 'יהדות התורה' עם פלג בציונות הדתית, הסכם הקובע כי 'דגל התורה' תתנגד לפינוי יישובים ותפעל למען המתיישבים ואמר כי הוא התאכזב מהחתימה, אך הוא מרגיש שיש נושאים רבים, בעיקר דאגה למיעוט, שלו ולגפני יש מכנה משותף.

באשר להצבת המצלמות, התבטא טיבי כי הוא מתנגד להן כל עוד הן יוצבו רק במגזר הערבי, וכי בקלפיות שנתפסו זיופים במגזר הערבי, הן היו לטובת 'הליכוד'.

כשנשאל האם ימליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, אמר כי לא התקבלה ההחלטה וכי רוב הסיעה מתנגדת לכך. אך אם גנץ יבקש את התמיכה שלו - הוא יגיש לו רשימה של דרישות עבור המגזר הערבי ולאחר מכן הסיעה הערבית תקיים דיון. טיבי הדגיש כי הסיעה לא תצטרף לממשלה בראשות בני גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר