"כמו גן חיות"

בגלל הסדרה שטיסל: החרדים בוויליאמסבורג זועמים

החרדים בוויליאמסבורג מתלוננים על ריבוי התיירים במקום, הבוהים בהם ומצלמים אותם. "הם רואים בנו אנשים משונים והם חושבים שזה בסדר" • ויש קשר לסדרה 'שטיסל' (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום מסך: ערוץ היוטיוב של YES)

תושבי השכונות החרדיות של ברוקלין מתלוננים על כך שבתקופה האחרונה, מגיעים קבוצות רבות של תיירים לשכונה. כך מדווח היום (ראשון) "הניו יורק פוסט".

לטענת התושבים, התיירים בוהים בהם כביכול הם אנשים משונים, מתבוננים בלבושם המסורתי כמקובל אצל החרדים, ומצלמים אותם ללא רשותם.

אחד מחסידי סאטמר שהתראיין בעילום שם לכתבה תיאר את תחושותיו כביכול מצלמים אותו כשהוא באולם תצוגה, או כמו בגן חיות.

"אנחנו בני אדם, לא בעלי חיים שצריך לצלם", הוא אומר ומספר על אוטובוסים של סיורים המביאים לשכונה מידי יום מאות רבות של תיירים.

האוטובוסים מגיעים לשכונות כחלק מסיור "הפכים", שמציג לתיירים חלקים שונים של העיר, ואת הניגודים השונים, אך בתקופה האחרונה, חלה עליה משמעותית במספר המבקרים.

מדוע? לפי הדיווח בעיתון, השכונה החרדית הפכה לאתר חובה לכל תייר מאז תירגמו ב'נטפליקס' את הסדרה הישראלית המצליחה 'שטיסל'.

אחד מתושבי האזור טען כי הם מפיצים שמועות וסטראוטיפים נגד הציבור החרדי. לדבריו, "ניסיתי ליצור קשר עם המבקרים האלה, אבל הם לא מעוניינים ללמוד עלינו יותר".

הוא מתלונן: "אנשים רואים אותי כמשונה", וטוען כי לכן הם חושבים שזה בסדר, צורת ההתנהלות שלהם מול תושבי השכונות החרדיות של ברוקלין.

מטעם אחת החברות המפעילות את הסיורים נמסר לעיתון: "הסיורים שלנו נועדו להראות את המגוון של ניו יורק, וויליאמסבורג היא חלק מהמרקם הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר