ביצוע ישראלי?

מטרות איראניות הותקפו מהאוויר ליד גבול עיראק

הרוגים ופצועים בתקיפות של כלי טייס בלתי מזוהים על מטרות של מליציות המזוהות עם איראן וסוריה, קרוב לגבול עם עיראק. בנוסף, הלבנונים טוענים כי הפילו רחפן ישראלי שחצה את הגבול (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

על פי דיווחים ברשת 'אל ערביה' הסעודית ובכלי תקשורת ערבים נוספים, כלי טיס שזהותם לא ידועה תקפו הלילה (שני) בסוריה מטרות של מיליציות המזוהות עם איראן ועם חיזבאללה באזור העיירה אל-בוקמאל שבגבול עם עיראק. על פי הדיווחים, יש הרוגים ופצועים בתקיפה.

על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, ארגון היושב בבריטניה ומזוהה עם האופוזיציה הסורית, שלושה פיצוצים נשמעו בעיירה אל-בוקמאל שבאזור הכפרי במזרח דיר א-זור. מטוסי קרב שזהותם לא ידועה תקפו רכבים ועמדות של כוחות איראניים ושל מיליציות עיראקיות המזוהות עם איראן באזור הגבול בין סוריה ועיראק. יש לציין כי אמינותו של המרכז בדרך כלל לא גבוהה במיוחד.

ב"אל-ערביה" דווח כי הותקפו בין היתר מטרות של חיזבאללה. עוד דווח כי מספר חמושים נהרגו בתקיפה. על פי הפרסום, בחודשים האחרונים הגבירו המיליציות האיראניות את נוכחותן בגבול עיראק-סוריה, במיוחד בעיר אל-בוקמאל.

רק בשבוע שעבר דווח ברשת 'פוקס ניוז' האמריקאית כי איראן מקימה בסיס צבאי חדש בסוריה ומתכננת העברת אלפי חיילים לשטחו. כך על פי גורמי מודיעין מערביים ששוחחו עם הרשת.

על פי הדיווח, מדובר בפרויקט איראני חשאי בשם "אימאם עלי", שיצא לפועל באישור הצמרת השלטונית בטהרן - ומבוצע על-ידי כוח "קודס" של משמרות המהפכה. הבסיס אותר פחות מ-500 ק"מ מכוח אמריקני שמוצב באזור.

על פי הדיווחים, מדובר בבסיס ענק שהאיראנים מקימים בסוריה, כשעל פי טענות מומחים מדובר בפעם הראשונה שהאיראנים בונים בסיס כזה במדינה, מה שמוכיח את טענות ישראל על ניסיונות ההשתלטות של האיראנים על סוריה.

בחודשים האחרונים היו תקיפות רבות שיוחסו לישראל כנגד מטרות איראניות בסוריה, ישראל הודיעה כי היא אינה מתכוונת לאפשר לאיראנים להתבסס בגבולה הצפוני אך שומרת על עמימות בנוגע לתקיפות עצמן שיוחסו על פי מקורות זרים לישראל.

המתיחות גדולה גם מול חיזבאללה בעקבות תקיפת הרחפנים בביירות שיוחסה אף היא לישראל וניסיונותיו של הארגון לפגוע בחיילי צה"ל. הלילה טענו בחיזבאללה כי פעילי הארגון הפילו רחפן ישראלי ליד הכפר ראמיה שבדרום לבנון. לפי הודעת הארגון, כלי הטיס חצה את הגבול לכיוון הכפר ונמצא בידי הלוחמים.

מאורח יותר דובר צה"ל מסר שאתמול בשעות הצהריים נפל רחפן צה"לי שעסק בפעילות שגרתית באיזור גבול לבנון, בצד הלבנוני. בצה"ל הדגישו כי אין חשש לדליפת מידע בעקבות האירוע. מצה"ל לא נמסר האם סיבת הנפילה טכנית או מכוונת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר