ספין נוסף?

נתניהו יחשוף הערב פרטים על הגרעין האיראני

ראש הממשלה ימסור הערב הצהרה לתקשורת בנושא הגרעין האיראני. ההערכה: יחשוף פרטים על אתרי גרעין נוספים • אתמול דווח כי נמצאו עקבות אורניום ב"מחסן האטומי" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ימסור לפנות ערב (שני), בשעה 18:30, הצהרה לתקשורת - בנושא 'הגרעין האיראני'.

פרטים נוספים רשמיים לא נמסרו, אך פקיד בכיר מסר ל'חדשות 13' כי נתניהו מתכנן לחשוף פרטים חדשים המתבססים על מידע מודיעיני שהשיג המוסד, בין השאר במהלך תפיסת 'ארכיון הגרעין' האיראני.

לפי הדיווח של הכתב ברק רביד, נתניהו שוקל להציג פרטים נוספים על אתרי גרעין מוכרים באיראן, וכן למסור פרטים על אתרים שחשודים כקשורים לתכנית הגרעין האיראנית - עליהם לא נודע עד כה.

בתוך כך, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה בצהריים כי איראן התקינה צנטריפוגות חדשות במתקני הגרעין שלה, שיאפשרו לה להעשיר אורניום מעבר לרמה המותרת בהסכם הגרעין.

שר החוץ ישראל כץ מסר בתגובה: "אני פונה לממשלות צרפת, בריטניה, גרמניה ויתר השותפות להסכם להודיע מיד על הפעלת המכניזם הקיים לדיון בהפרות ההסכם, ולהוביל לביטולו והצטרפות לסנקציות האמריקניות נגד איראן. ההיסטוריה מלמדת פעם אחר פעם שכניעה לרודנים מביאה לאלימות ולא לשלום. העולם חייב להתאחד ולבלום את איראן במרוצה לגרעין ובתמיכתה בטרור האזורי והעולמי".

נאומו המדובר של נתניהו באו"ם (צילום: עומר מירון ובן פרץ, לע"מ)

אתמול כזכור נחשף, בסוכנות הידיעות רויטרס, כי דגימות שנלקחו על ידי פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מ'המחסן האטומי החשאי' בטהרן - מיקום שנחשף בנאום ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם - הראו עקבות אורניום.

בסבא"א דרשו הסבר מאיראן, אך למרות שעברו כבר חודשיים מאז גילו את הממצאים הבעייתים, איראן עדיין לא סיפקה לכך הסבר ראוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר