מרגש

צל"ש הרמטכ"ל לסא"ל מ': "קור רוח ואומץ"

צל"ש הרמטכ"ל יוענק לסגן אלוף מ' ז"ל, שנהרג במהלך פעילות מבצעית חשאית ברצועת עזה: "פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, קור רוח ואומץ, להגנה על חבריו" (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

צל"ש הרמטכ"ל יוענק לסגן אלוף מ' ז"ל, שנהרג במהלך פעילות מבצעית חשאית ברצועת עזה: "פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, קור רוח ואומץ, להגנה על חבריו", נכתב בנימוק להחלטה.

השבוע הוצגו לרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, המלצות ועדות הצל"שים שבחנו את ממצאי התחקירים ועדויות המפקדים והלוחמים מהמבצע המיוחד בחאן יונס, בו נהרג סא"ל מ'.

בנימוק להחלטה, נכתב כי סא"ל מ' יקבל את הצל"ש: "על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, קור רוח ואומץ, להגנה על חבריו. בהמשך פעל מתוך יוזמה וחתירה למגע, נטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות. סא"ל מ' ז"ל, נהרג במהלך המבצע".

כמו כן, צל"ש הרמטכ"ל יוענק למפקד כוח הלוחמים ולוחם בצוות, ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין: "על פעילותם במבצע תחת תנאים קשים, בנחישות ובתושייה, בקור רוח ואומץ לב, במהלך ההשתלטות על האויב, לחילוץ הכוח ולהשבתו לשטח ישראל".

הרמטכ"ל כוכבי אמר: "לאחר שהוצגה בפניי עבודת הועדה, ובתוכה גם עדויות הלוחמים, ובעקבות שורה ארוכה של תחקירים מקיפים, מצטיירת תמונה ברורה של חבורת לוחמים אמיצים ונחושים, חדורי משימה ותעוזה שיצאו למבצע חשוב לביטחון ישראל, שבאחת השתנה לכדי אירוע מורכב ומאתגר. מקצועיות הלוחמים, נחישותם וקור רוחם, הובילו לקבלת החלטות מושכלת ותפקוד ראוי לציון בתנאים קשים ביותר".

אמש (שני) הגיעו מפקדים ממערך המבצעים המיוחדים לביתו של סא"ל מ', ובישרו לאלמנתו על החלטת ראש המטה הכללי להעניק לבעלה את צל"ש הרמטכ"ל על פועלו במבצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר