שינוי מבורך

כך תדעו אם במסעדה בישלו כשיטת הבית יוסף

הרבנות הראשית בהנחיה חדשה לטובת המקפידים על בישול ישראל כשיטת מרן הבית יוסף: מסעדות בכשרות רגילה המקפידות על כך, יציינו זאת על גבי תעודת הכשרות (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הנחיה חדשה יצאה השבוע מטעם הרבנות הראשית לכלל הרבנויות המקומיות, לציין גם בתעודות הכשרות הרגילות איזו מסעדה מקפידה על בישול ישראל כפי שיטת מרן ה'בית יוסף', בעל ה'שולחן ערוך' רבי יוסף קארו זי"ע.

ההנחיה יצאה בהתאם להחלטת מועצת הרבנות הראשית בנשיאותו של מרן הראש"ל הגר"י יוסף, ומדובר בשינוי מבורך לתועלת בני עדות המזרח.

לפי ההוראה שיצאה כאמור לכלל הרבנויות המקומיות האחראיות על מתן הכשרות ברחבי הארץ, בתי עסק (מלונות, מסעדות ומפעלים) המקפידים על בישול ישראל לפי שיטת מרן הבית יוסף, יציינו זאת בתעודת הכשרות גם ברמת כשרות רגילה.

במסעדות בשריות המקפידות על בישול ישראל לפי שיטת מרן הבית יוסף תצויין בתעודת הכשרות גם רמת כשרות הבשר האם הוא "בשר חלק" או "בשר לא חלק".

ברבנות הראשית אומרים כי החלטה זו של מועצת הרבנות הראשית הינה תיקון משמעותי עבור ציבור הספרדים בני עדות המזרח שומרי הכשרות, המקפידים על חומרות הבית יוסף, וההולכים בדרכו של מרן זצ"ל.

בנוסף, במסגרת ישיבת המועצה הוחלט גם להחיל את את סמל הכשרות הממלכתית גם על גבי תעודות הכשרות.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות אמר נשיא מועצת הרבנות הראשית מרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א כי זהו תיקון גדול, ומהיום ואילך עמך בית ישראל הספרדים בני עדות המזרח ההולכים בדרכו של מרן, המקפידים על בשר חלק ועל בישול ישראל לפי שיטת מרן הבית יוסף, יוכלו לסעוד ללא חשש במסעדות בכשרות רבנות בהם מצוין על גבי התעודה כי מקפידים במקום זה בבישול על פי שיטת מרן הבית יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר